A fővárosi lakosság wellness fogyasztási szokásai a különböző generációkban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Papp Laura Ibolya
További közreműködők: Bártfai Endre
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:egészség
egészségmegőrzés
egészségturisztika
generációs fejlődés
gyógyfürdők
lélektan
mentálhigiénia
mentális folyamatok
szállodák
turizmus
wellness
Y generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43350
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom központi témája a budapesti lakosok wellness fogyasztási szokásainak generációk szerinti elemzése. Kutatásom célja megismerni az e szegmensre jellemző általános fogyasztási szokásokat (fontos tényezők a szálloda kiválasztása során, távolság és környezet jelentősége, árérzékenység, kiemelten fontos szállodai szolgáltatások köre stb.) és feltárni a különböző nemzedékek közötti eltéréseket, valamint hasonlóságokat, illetve megtudni, hogy melyik korcsoport a legérintettebb a wellness turizmusban. A végcél eléréséhez kvantitatív (kérdőív) és kvalitatív (interjúk) módszert is alkalmaztam. Kutatásom célcsoportja a budapesti (és vonzáskörzeti) lakosság volt, azon belül a Baby Boomer, X, Y és Z generáció tagjai. A témához kapcsolódó kérdőív online volt elérhető, így sok emberhez elért. Az interjúkon minden nemzedékből három-három személy vett részt, ezek személyesen és online egyaránt zajlottak, a kérdések pedig minden esetben megegyeztek. A dolgozatomban tehát először külön elemeztem a budapesti lakosság általános wellness fogyasztási szokásait, ezeket aztán generációk szerint is lebontottam és összehasonlítottam. A tanulmányom végére arra a következtetésre jutottam, hogy a kor valóban befolyásolja a wellness fogyasztási szokásokat. A fiatalabbakat például sokkal könnyebb különböző online platformokon megszólítani és elérni, míg az idősebb korosztálynál ez kevésbé mondható el, számukra a Facebook a legideálisabb kommunikációs csatorna. Az animáció megléte egy hotelban az Y generáció számára a legfontosabb, visszajáró szálloda vendégekké nagy valószínűséggel a Baby Boomer generáció tagjai válnak. Az X nemzedék tagjai számára pedig kiemelten fontos a minőség, ha wellnessre kerül a sor. Mindemellett hasonlóságok is akadtak a különböző korcsoportok között, ilyen például a félpanziós ellátás népszerűsége.