Magyarország turizmusának stratégiai tervezése a 2000-es évektől napjainkig

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Zsebeházi Zsófia
További közreműködők: Karsai Dr. Árpád
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ágazatirányítás
dokumentumelemzés
stratégia
turizmus
turizmusfejlesztés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43499
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témája a turizmus, mint ágazat stratégiai tervezése Magyarországon a 2000-es évektől egészen napjainkig. A turizmus teljesítményének növelését egységes célkitűzésekkel és az azokat támogató eszközrendszerrel, átfogó, integrált fejlesztésekkel lehet elérni, mely segítségével egységes országmárka és komplex turisztikai kínálat alakítható ki. A Szakirodalmi áttekintőben kitérek azon hazai turizmus-stratégiák bemutatására, mely a kétezres évektől kezdődően egészen napjainkig letették a turizmusirányítás és turizmusfejlesztés alapköveit, ismertették azok fő lépcsőfokait. Kutatásom során olyan fontos kérdésekre és esetleges összefüggésekre keresem a választ, miszerint szükséges-e a turizmus-stratégiák megléte, hozzájárulnak-e a turizmus teljesítményének növeléséhez, a turizmus szereplői tudnak-e azonosulni az egyes stratégiákkal. Továbbá, hogy az ágazat válságérzékenységére létezik-e megoldás vagy javító körülmény. Kutatásommal szeretnék rávilágítani, hogy egy másik nemzet ágazatirányításának módja, turizmus-stratégiája mennyiben különbözik az itteniektől. Kutatásom alapját képezik a primer és szekunder kutatási módszerek, melyek a leginkább szolgálják a kutatást jellegét és folyamatát. Elvégzem a szakirodalmi áttekintőben bemutatott stratégiai dokumentumok elemzését, továbbá mélyinterjú készítése által ismertetem a turisztikai szakmában hozzáértő tudással rendelkező 3 szakember releváns véleményét a témával kapcsolatban.