A Home Office felpörgető hatása az online szolgáltatásokra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Véber Nóra
További közreműködők: Balázsné Dr Lendvai Marietta
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:energiaválság
home office
kérdőíves felmérés
koronavírus-járvány (COVID-19)
mélyinterjús kutatás
online szolgáltatások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43711
Leíró adatok
Kivonat:Az elmúlt két évben hatalmas technikai fejlődések és újítások jöttek létre világszerte az online szolgáltatások piacán. Hiszen a pandémia által szült kényszerhelyzetben olyan munkákat is lehetett, Home Office munkavégzésben végezni, amire az gondoltuk, hogy még évtizedeket várni kell majd. Ez az atipikus munkavégzési forma ugyan egykor még motivációs eszközként volt használatos, de mára már kinőte magát egy jól bevált gyakorlattá, ami megfelelő a rugalmas munkavégzéshez is. Ezt kutatva felmerül bennünk a kérdés, hogy ezeknek a munkavállalóknak mennyire tér el a napirendjük az átlagostól Milyen új fajta nehézségekkel kerültek szembe Milyen szolgáltatásokat vettek igénybe az otthon töltött idő alatt azért, hogy megfelelően tudjanak dolgozni és hogy megfelelően eltudják látni önmagukat és/ vagy a családjukat Hogy milyen online szolgáltatásokat használtak ahhoz, hogy megfelelően ki tudjanak kapcsolódni egy ilyen időszak alatt Valamint, hogy ezekből a szokásokból, szolgáltatás használatokból mennyi maradt meg a mai napig Dolgozatunkban ezekre a kérdésekre kerestük a választ. Hogy miért Mert úgy érezzük, hogy a jelenlegi háborús és energiaválság sújtotta időkben sok olyan jó gyakorlat, hasznos online szolgáltatás hasznosítható lenne, amit már a Covid-19 járvány idején kidolgoztunk és használtunk. Kutatásunk során készítettünk egy szekunder kutatást, ahol a témához kapcsolódó fogalmakat, irodalmakat és statisztikákat tekintettük át. Majd ezt követően pedig primer kutatásunkhoz ötvözve alkalmaztuk a kérdőíves és a mély interjús kutatási formát is, hogy a vizsgált kérdéseket valóban minden oldalról megtudjuk közelíteni. És bár a kérdőív nem lesz reprezentatív, ugyanakkor egy átfogó képet remélünk a fogyasztói döntésekről, az online szolgáltatások tükrében. Összességében pedig reméljük, hogy a TDK dolgozatunkban olyan eredményekről, hasznos online szolgáltatásokról, jó gyakorlatokról számolhatunk majd be, amelyek valóban hasznosak lehetnek a jelenlegi bizonytalan helyzetben is.