Megismerni és megszeretni - Hallgatói motivációk és szokások feltárása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Estók Ágnes
További közreműködők: Szijártó Dr. Boglárka
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belépési motivációk
felsőoktatás
számvitel oktatása
tanulás
tanulásmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43720
Leíró adatok
Kivonat:Mottóm: Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyerekeinknek, mint az, ahogy tanítjuk. Amit az iskolában tanultunk, annak legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad. (Eötvös József) Dolgozatomban szeretném feltárni a BGE-PSZK másodéves gazdálkodási és menedzsment, valamint pénzügy és számvitel alapszakosok visszajelzéseit, amely alapul szolgálhat a hallgatóknak, hogy szembesüljenek motivációikkal és szokásaikkal, és ezeket az oktatók is megismerve, reményeim szerint képesek lesznek jobban megérteni a hallgatóikat és ezek hatása még nyitottabbak lesznek a változásokra és változtatásokra. A szakirodalom feldolgozás alkalmával igyekeztem áttekinteni a hazai felsőoktatás jelenlegi helyzetét és kilátásait, a hallgatók felsőoktatási intézmények belépésének motivációit, a Z generáció tagjainak meghatározó jellemzőit, a számvitel oktatásának jelenlegi helyzetét és kilátásait, valamint az érdeklődés, a preferenciák és a szokások alakulását a számvitel tárgyak irányába. A vizsgált kutatási kérdéseim a következők: 1. Tudatosan választanak-e a hallgatók továbbtanulási szándékukat illetően, illetve milyen motivációkkal, indíttatásokkal érkeznek 2. Milyen különbségek vannak a gazdálkodási és menedzsment, valamint a mélyebb számviteli tanulmányokat folytató pénzügy és számvitel alapszakos hallgatók tanulási szokásai és elért teljesítményei között 3. Képesek-e a hallgatók megszeretni (másképpen fogalmazva, képesek-e a felsőoktatási intézmények megszerettetni) a számvitel tárgyakat, amelyek elsőre nem tűnhetnek annyira szimpatikusnak az új belépők számára Jelen kutatás a témában feltáró kutatásnak minősül, a tudományos megismeréshez, illetve a kutatási kérdésekre adandó válaszokhoz kvantitatív, ún. kérdőíves kutatást végeztem a Google Forms felületén, potenciális célcsoportom fókuszáltan megszólítva a Coospacen. Az eredményeket illetően előzetes elvárásaim, hogy a hallgatók tudatosan választják a továbbtanulást, elsősorban belső motivációjuk indíttatásából. Az előképzettség és a foglalkoztatottság megléte is hatással van a számvitel tárgyak teljesítésére. A számvitel területe iránt alanyaim érdeklődése többnyire pozitívan változott, azonban a tanulására fordított időt nagyban alábecsülik. A gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatók tanulási szokásai és elért teljesítményei között van különbség, azonban ez egyáltalán nem jelentős.