A Covid-19 járvány hatása a Nutricia vállalat forgalmára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Antal Imola Bettina
További közreműködők: Budai Dr. László
Tóth Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adafeldolgozás
adatbányászat
adatbázis
adatbáziskezelés
adatelemzés - adatbányászat
adatmodell(ek)
adatok
adatsorok elemzése
adattisztítás
ábraelemzés
ábrák
céginformációs adatbázisok
Danone
elemzési feladatok
forgalom
Nutricia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43835
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozat a Covid-19 járvány hatásait vizsgálta a Nutricia vállalat forgalmára. Hogyan reagált a cég a kórházak bezárására és a szakorvosi látogatás megszűnésére. Milyen nehézségekkel néztek szembe a területen dolgozó orvoslátogató kollégák. Összességében elmondható, hogy a járvány hatására több változás is bekövetkezett a vállalat életébe. A cég átállt a multi-channel engagement használatára a kórházzárak miatt, így már telefonon és E-mailben is tartják a kapcsolatot az orvosokkal. A megnövekedett Covid-betegek következtében az intenzívterápia jelentősége nőtt, így a szondatápszerek forgalma is ezzel arányosan emelkedett. A felépüléshez magas fehérjetartalmú tápszerre volt szükség, így az iható tápszereken belül ennek a termékcsoportnak is nőtt az árbevétele. A szakorvosokat nehéz volt elérni a lezárások alatt, ezért egyre több háziorvost próbáltak elérni, hogy pótolják a kiesést. Termékhiányok léptek fel olykor beszállítói hiányosságok miatt, amit szintén kompenzálni kellett más területeken keresztül. Elmondható az is, hogy a patikai csatorna forgalmát beesések és kiugrások jellemzik, a kórházi csatorna tartotta a szintet. A Covid hatására egy új termék is forgalomba került, a Nutrison Advanced Diason Energy High Protein, ami egy intenzívosztályon történő szondatáplálást támogató termék. A cég összességében megtartotta vezetői pozícióját a piacon bár részesedése csökken, de ha külön vizsgáljuk az Adult és Paed területeket, akkor az Adult-on csökkent, míg a Paediatric-on nőtt a részesedés.