A kereskedelmi repülőjegyek árazási stratégiái az online platformokon és a légitársaságok szerepe a globális értékláncokban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Virágh Bence
További közreműködők: Antalóczy Dr. Katalin Júlia
Szabados Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:árazás
árstratégia
globális árpolitika
nemzetközi értékláncok
online értékesítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43870
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom célja, hogy választ keressek a kereskedelmi légitársaságok árazási rendszerei mögött meghúzódó stratégiákra. Ehhez szükséges mélyebb betekintést nyerni a különböző légitársaságok költségszerkezeteibe, működései elveikbe, valamint feszegetni talán a legfontosabb kérdést a hálózatos (minden légitársaság hálózatos - másnevén hagyományos légitársaság- , amely nem diszkont és nem is charter légitársaság) és diszkont  (a diszkont légitársaság, azaz másik nevén fapados légitársaság, az olyan légitársaságnak a megjelölése, amely a 20. század vége óta a légitársaságok közötti nemzetközi árversenyben az átlagosnál olcsóbb járataival vesz részt. Az alacsonyabb ár rendszerint alacsonyabb kényelmi szolgáltatással jár) légitársaságok közötti szolgáltatás színvonalbeli különbségeket. Valószínűsíthetően legtöbbünk már szembesült azzal az esetenként csekély, esetenként pedig óriási szolgáltatás színvonalbeli különbséggel, amely a két légitársasági típus között jelen van. Tapasztalataim szerint ezek nem minden esetben mutatkoznak meg az árban is egyenlő arányban, valamint az utasok az online platformokon a sok őket befolyásoló tényező miatt nagyon sok esetben nem tudják kellőképpen mérlegelni a vásárlásukkor a szolgáltatásbeli különbséget, így csupán a legalacsonyabb ár elvére hagyatkoznak.