A közösségi média szerepének és hatásának elemzése az esküvői szolgáltatók munkájára és mindennapjaira vonatkozóan

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Csongrádi Nikol
Other Authors: Dr. Rimóczi Csilla
Landesz Katalin
Format: Thesis
Kulcsszavak:esküvői szolgáltatások
esküvőszervezés
internetes platformok
közösségi média
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43916
Description
Abstract:Napjainkban az online platformok folyamatos növekedésével a fiatalabb korosztály már beleszületik a közösségi oldalak használatába, így az elsődleges tájékozódási felületet az internetes platformok jelentik. Szakdolgozatomban azért helyezek fókuszt az online marketing nyújtotta lehetőségekre és ezek előnyeire, mert ahogy a világ egyre inkább digitalizálódik, számos lehetőség adódik a kisvállalkozások számra, hogy beindítsák, növeljék, reklámozzák magukat a közösségi média oldalakon keresztül. A közösségi média platformok tovább növekednek a digitalizált társadalomban és egyre inkább a versenyképes marketing központjává válnak, amelyet a nagyvállalatoktól a kis, induló vállalkozásokig is használnak. Szakdolgozatomban a közösségi média esküvői szolgáltatók munkájára és mindennapjaira gyakorolt szerepét és hatását vizsgálom. A témakörrel a munkám során kezdtem el foglalkozni, mivel jelenleg esküvőszervezésben dolgozom és már az elejétől kezdve különlegesnek tartottam, hogy egy-egy szolgáltató hogyan tudja magát hirdetni a közösségi média platformokon úgy, hogy a jegyespárok felfigyeljenek rá, illetve kiválasszák őt. A digitális fejlődésnek köszönhetően az esküvői szektorban is egyre több szolgáltatóval találkozhatnak a jegyespárok az online felületeken keresztül is, és időről-időre nehezebb minőségi, professzionális munkát végző, lelkiismeretes szakembereket találni, akik magukénak érzik az összeházasulandó felek nagy napját.  Szakdolgozatom során azt vizsgálom, hogy elősegíti-e a közösségi médiában való megjelenés az esküvői szolgáltatók minél profitorientáltabb működését a versenytársakhoz képest. Először a szakirodalmak alapján bemutatom, hogy pontosan mit értünk a közösségi média kifejezés alatt, illetve ismertetem, hogy mik a weboldal, a Facebook, az Instagram és a TikTok főbb jellemzői, felhasználási területei, valamint ezen felületek marketingre gyakorolt hatásai. Ezután egy-egy kiválasztott vállalkozó online aktivitásának bemutatásán keresztül elemzem a főbb esküvői szolgáltatások, azaz a helyszín, a fotós, gasztronómiai szolgáltatások, valamint a ceremóniamester, illetve az esküvőszervező szakemberek munkáját és marketingtevékenységét. Majd a továbbiakban ismertetem a primer kutatásomat, amely keretein belül kvantitatív és kvalitatív módszertanokat is használtam.