Az autóipar jövője és kapcsolata az Európai Unió fenntarthatóság politikájával és a környezetvédelemmel

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Apródi Patrik
További közreműködők: Dr. Nagy Gábor
Marosán Bence Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:autóértékesítés
autóipar
autókereskedelem
elektromos autóipar
fenntarthatóság
környezetvédelem
magyar autópiac
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43976
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom központi témájaként dolgoztam fel, hogy az Európai Unió hogyan is viszonyul a járművek károsanyag kibocsátáshoz, valamint, hogy a kivetett EU-s környezetvédelmi szankciók milyen hatással vannak a járműiparra. Összegezve elmondható, hogy az alacsony kibocsátású járművek elterjedése elengedhetetlen részét képezi, a karbonszegény, körforgásos gazdaság kialakulásához az Unióban. Úgy gondoltam, hogy releváns lenne, ha megvizsgálnám, hogy a 2020-as pandémia és az azt követő gazdasági leállás, milyen hatással volt a környezetre. Ez az esemény remekül megmutatta, hogy mi is történik a városokban lévő légszennyezéssel, ha leáll a városi közlekedés és részlegesen megszűnik a lokális kibocsátása a járműveknek. Állításaimat ábrákkal és adatokkal támasztottam alá a 2019-es szinthez képest. Megállapítható, hogy átlagosan 40-50%-kal is csökkent a nagyvárosok üvegházhatású gázkibocsátása, valamint hasonló mértékben csökkent a nitrogén-dioxid koncentráció, amelyért a belsőégésű járművek károsanyag kibocsátása a felelős. Összehasonlítottam egymással egy Volkswagen modell dízel és elektromos változatát és megvizsgáltam a hatékonyságukat, a környezeti hatásukat és teljes életciklusuk során való környezetszennyezésüket. Az itt kapott eredményeket összegezve arra a megállapításra jutottam, hogy a jelenlegi formájában az elektromos autóknak az életciklusa során való környezetszennyezése nagyobb, mint a hagyományos autóké, beleértve az akkumulátor gyártását és újrahasznosítását.