Az alkoholmentes radlerek térhódítása Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Antal Viktória
Other Authors: Streicher Bence
Totth Dr. Gedeon
Format: Thesis
Kulcsszavak:fogyasztói igények
fogyasztói magatartás
marketingtevékenység
söripar
sörtermelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/43995
Description
Abstract:Az alkoholmentes üdítőitalok piaca egyre nagyobb változásokon megy keresztül napjainkban. Nem csak a piac szereplői közötti verseny jelent kihívást számukra, hanem az elmúlt évek alatt végbement gazdasági változások, kialakult trendek és folyamatosan változó piaci tendenciák, illetve az ezek hatására megváltozott fogyasztói szokások is feladják a leckét a gyártóknak. A különböző gyártók újabb és újabb termékekkel állnak elő, más és más marketingkommunikációval, így a fogyasztó könnyen elveszhet a reklámzajban. A társadalom által már jól ismert régi márkák mellett egyre több új belépőt köszönthetünk a piacon. Az italok egyre inkább próbálnak igazodni a fogyasztói szokásokhoz, hiszen az elmúlt néhány évben előtérbe került például az egészségmegőrzés, amely különböző hatásokat gyakorolt a termékek összetételére. Első körben a hazai üdítőital piacot fogom megvizsgálni különböző szempontok alapján. Dolgozatomban vizsgálom az üdítőpiac szereplőit, mely márkák vannak jelen napjainkban hazánkban és milyen piaci részesedéssel rendelkeznek. Továbbá az üdítőitalok kapcsán milyen fogyasztói szokások figyelhetőek meg egyaránt a gyártók és a fogyasztók oldaláról nézve is. Az újdonságnak számító, alkoholmentes radlerek berobbanásával hazánkban egy új kategóriát köszönthettek az üdítőgyártók is a piacon. Kutatómunkám nagyobb részében a radler kategória piacát tárom fel jelentősebb mértékben és vizsgálom meg a piac szereplőit, illetve a fogyasztói szokásokat szintén.