A fiatalok felelősség- és tudatosságnövelésének vizsgálata marketing szemszögből a közoktatásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Koszta Amina Kiara
További közreműködők: Gyetvai Viktor
Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:diákmozgalmak
fiatalok
ifjúsági és diák szervezetek
középiskolások
közoktatás
közügyek
társadalmi felelősségvállalás
tudatosságnövelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44005
Leíró adatok
Kivonat:A mai fiatal generációnak is felelőssége van azért, hogy kinevelje magából azokat az embereket, akik a jövőben felelős és tudatos lépésekkel fognak hozzájárulni ahhoz, hogy szerepet vállaljanak a közélet formálásában, felismerjék a társadalmi egyenlőtlenségeket és azokat az égető társadalmi kérdéseket, amik meghatározzák majd, hogy hogyan alakul a jövő generáció életminősége. A szakdolgozat célja, hogy rávilágítson a társadalmi egyenlőtlenségekre és a szociális árkokra, olyan jelenségekre, amik meghatározzák a mai középiskolás gyermekek mindennapi életét, legyen az családi helyzetük vagy társadalmi közegük. Olyan hatásokat, amelyek befolyással bírnak tanulmányi folyamatukra is, és maga az oktatási rendszerben lévő környezeti feltételek milyen esélyeket biztosítanak a hazai középiskolások számára. Célja, hogy kiemelje a diákszervezetek fontos és jelentős mértékét a társadalomban és reflektáljon a tevékenységeik hatékonyságára, megvizsgálja, hogy a szervezési, a marketingkommunikációs stratégiájuk milyen és mennyi hatással jutnak el a célközönségükhöz. A kutatásból az is megmutatkozik, hogy kimondottan szükséges a civil, ifjúsági és diákszervezetek képviselete, mert a mai magyar demokratikus szocializáció és a felelős fiatalok nevelése és fejlesztése az oktatási intézményekben nem elegendő módon jelenik meg. A szervezetek jelenléte fontos hatással van a fiatalok szemléletformálására, de azon kívül a társadalmi párbeszédre, a szociális árkok betemetésére és kritikus gondolkodás kialakítására, hogy a fiatalok merjenek bevonódni az őket érintő döntéshozatali folyamatokba, és felelősséget érezzenek a jövő formálásában.