Labdarúgóklubok üzleti- és marketingstratégiája

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nagy Szabolcs
Other Authors: István Sallai-Balogh
Vallyon Dr. Andrea
Format: Thesis
Kulcsszavak:futball
futballmenedzsment
közösségi média marketing
marketingstratégiák
üzleti stratégia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44110
Description
Abstract:Szakdolgozatomban kitértem a labdarúgóklubok főbb bevételi forrásaira, azoknak piaci sajátosságaira. A futballra jelentős gazdasági hatást gyakorló eseményekre. Ezek közül kiemelt figyelmet szántam a koronavírus-válság okozta gazdasági folyamatokra. Kitekintést tettem az európai elitklubok és az UEFA közti financiális konfliktusra. Diplomamunkámban a klubfutballban megtalálható különböző üzleti modelleket mutattam be, és több labdarúgó klub marketingtevékenységét is bemutattam, elemeztem. Kiemelt figyelmet szántam a magyar klubfutball sajátosságaira. Továbbá elemeztem az állami szerepvállalás mértékét a magyar futballban. Kutatásom elemzésével összetettebb képet kaptam a magyar szurkolók futballal kapcsolatos fogyasztási szokásairól, valamint megismerhettem véleményüket a magyar klublabdarúgással kapcsolatban, ahogyan az erre vonatkozó érdeklődésemet a kutatási kérdésemben is megfogalmaztam. Az egyik hipotézisemben arra tértem ki, hogy a magyar válogatott az elmúlt években kijutott a 2016-os franciaországi, (Reuters, 2015) illetve a 2021-es több országban megrendezésre kerülő (köztük Magyarországon) Európa Bajnokságra. (HírTV, 2020) Továbbá, 2022-ben második helyezést ért el az UEFA Nemzetek Ligája A ligás csoportjában. (Tamás, 2022) A fent említett jó eredmények hatására a magyar szurkolók többet foglalkoznak a labdarúgással. Kutatásom eredményei alapján továbbá azt a konklúziót is levontam, hogy ez ténylegesen helytálló, hiszen a Magyar labdarúgó-válogatott jó teljesítménye valóban pozitív hatással volt a szurkolók futball fogyasztási szokásaira. Bár a szurkolók többsége úgy véli, hogy az elmúlt 10 évben emelkedett a magyar elsőosztály színvonala, a további színvonal emelkedést vélték a legmeghatározóbb tényezőnek, ami miatt többször látogatnának ki NB I-es mérkőzésekre.