Az elmúlt négy év globális folyamatainak hatásai egymásra és a marketingre

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bakó Simon
További közreműködők: Tóth Péter
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
digitális média
globalizáció
integrált marketing
koronavírus-járvány (COVID-19)
médiaügynökség
reklámügynökség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44131
Leíró adatok
Kivonat:Az elmúlt években számos olyan globális esemény történt, ami megváltoztatta a fogyasztók életét és a marketinget is. Bár ezekkel kapcsolatban készültek kutatások, kevés mutatja be az ügynökségek és médiaszolgáltatók oldalát, és még kevesebb hozza ezt összefüggésbe a globális marketing piacon tapasztalt változásokkal. Ebben a dolgozatban összegzem ezeket a folyamatokat és megvizsgálom, miben és mennyire tér el a marketing napjainkban 2019 előtthöz képest és vajon hogyan fog ez változni a jövőben. Míg a szekunder kutatás során globális adatokkal dolgozok, addig primer kutatásom keretein belül a magyar piacot elemzem részletesebben. 12 mélyinterjút készítettem különböző reklámozással és média szolgáltatással foglalkozó szakemberrel, akik bemutatták saját és ügyfeleik helyzetét. Eredményként elmondható, hogy a globális események összefüggésben állnak egymással és rengeteg különböző módon gyakorolnak hatást a fogyasztókra és a marketingre egyaránt. A Covid járvány például ezen a téren katalizátorként működött a digitális átalakulás felgyorsításában, viszont a gazdasági válság kialakulását már az üzleti ciklus is befolyásolta. Az ügynökségekre gyakorolt hatások területenként eltérőek  voltak, ezért ezek mindegyikét külön kielemeztem. Míg azok akik nagy nemzetközi márkák kommunikációjával foglalkoznak csak kisebb változásokat érzékeltek az ügyfelek viselkedésében, addig  a hazai piacon dolgozó kisebb ügynökségek működésében nagy változások léptek életbe. A digitális hirdetésekből sokkal több bevétel származott, mivel mindenki erős online jelenlétet szeretett volna kialakítani márkájának. Ez elvonta a hirdetésekre szánt összegeket a többi kommunikációs csatornától és egyedül a TV területén volt látható jelentősebb növekedés az utóbbi években. A jövőt illetően jelenleg nagy a bizonytalanság és a legtöbben indokolatlannak tartják, hogy egy negyedévnél későbbre is tervezzenek. Az biztos, hogy 2023 nem lesz eseménymentes és sok szempontból meghatározhatja a piacot a következő évekre. Kutatásom végén arra a konklúzióra jutottam, hogy a globalizáció változásainak vizsgálata rövid távon segít megérteni a környezetet és átlátni a folyamatokat, hosszú távon pedig megmutatja a korábban hasznosnak bizonyult módszereket.