Corporate Social Responsibility (CSR) a divatiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dross Lídia
További közreműködők: Harsányi Dr. Dávid
Szabóné Nagy Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
divat
fenntartható fejlődés
fenntarthatóság
vállalati felelősség
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44156
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témájaként a vállalati felelősség vállalást (CSR- Corporate Social Responsibility) választottam, hiszen a társadalmi felelősségvállalás témaköre egyre aktuálisabb a mai világban. Minden vállalat a fogyasztó szükségleteit szeretné kielégíteni, de manapság ehhez nem elég csak a termék vagy a szolgáltatás, amit nyújtanak, annál sokkal többet kell tenniük azért, hogy a potenciális fogyasztók őket válasszák, márkahűek maradjanak. Kitűnni a többi hasonló terméket árusító cég köréből a jelenlegi piaci versenyben rettentő nehéz. A társadalmi elvárásoknak való megfelelés miatt egyfajta kényszer is van az embereken az öltözködésük kapcsán. A nők sokszor a shoppingolást egyfajta hobbiként kezelik. A kérdés csak az, hogy ezen javak halmozása milyen hatással van a környezetünkre, mennyire szennyezük ezzel a Földünket. Mint fogyasztók elhihetünk-e mindent a divatipar által kommunikált fenntartható divat témakörében?  Illetve, hogy a vásárlók belegondolnak-e mindezen kérdésekbe vásárlásaik során? Mivel a divat, megjelenés szerves részét alkotja a mindennapi életünknek, ezért ezen a területen is törekednünk kellene a fenntarthatóságra. A felelősségvállalás, illetve maga a fenntartható fejlődés gyakorlata és annak kommunikálása főleg a multinacionális ruházati vállalatok leányvállalatánál jelenik meg, viszont jelenleg még kevés kisebb cégre jellemző ez a tevékenyég. Úgy gondolom, hogy manapság a fogyasztók igényei megnőttek, egyre tudatosabb döntéseket hoznak a vásárlásaik során. Nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy az adott termék honnan származik, mennyire újrahasznosított anyagokból készült. Emellett sok fogyasztó nyomon követi, figyeli a márka marketingtevékenységét. A kutatásom során arra keresem a választ, hogy a fogyasztókat mennyire képes befolyásolni a vállalatok által felvállalt társadalmi felelősségvállalása, valamint, hogy ilyen típusú tevékenység által ismertebb, szimpatikusabb lesz-e a cég, mennyire tudja javítani az adott cég az imázsát, megítélését is.