A mesterséges intelligencia használatának bemutatása a programmatic hirdetési rendszeren keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Farkas Bianka
Other Authors: Dr. Rimóczi Csilla
Pápai Enikő
Format: Thesis
Kulcsszavak:adtech
marketingkommunikáció
mesterséges intelligencia
programmatic
személyre szabott hirdetések
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44175
Description
Abstract:A dolgozatom fő témája a mesterséges intelligencia a marketingben, azon belül a programmatic hirdetési rendszerek megismerése. A dolgozatom célja a programmatic kampányok használatának megismerése egy reklámügynökségnél és a személyre szabott hirdetésekhez való fogyasztói hozzáállás felmérése. Kutatásomhoz kvantitatív megkérdezést alkalmaztam, valamint két mély interjút készítettem két programmatic-ban jártas szakemberrel. A kutatásom eredményeként elmondható, hogy általánosságban  a személyre szabott hirdetésekhez való hozzá állás semleges. Általában ritkán kattintanak rá ezekre, többségben akkor amikor olyan terméket látnak a felhasználók, amik felkeltik az érdeklődésüket. A hirdetés kerülése ugyan magas azonban, ha előfordul, hogy megtekintik a reklámot akkor az vásárlásra ösztönzheti a fogyasztókat.