A fenntartható fejlődés árnyoldala "Greenwashing" és a további nehézségek

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Kristóf
További közreműködők: Honvári Patrícia
Kocsis Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:érzelmi reakciók
fenntartható fejlődés
fogyasztói magatartás
Föld
globális felmelegedés
globális probléma
greenwashing
marketing
zöldre mosás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44401
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom fő témája a vállalati \"greenwashing\" (zöldre mosás) és a Földünket veszélyeztető fenntarthatósági problémák jelenléte. A dolgozat elméleti célja a fenntartható fejlődés bemutatása és a megjelenő fenyegető globális problémák ismertetése, továbbá a \"greenwashing\" jelenség kifejtése. A kutatásom célja pedig a a fogyasztók hozzáállásának a vizsgálata a környezettudatossághoz, a zöldre mosott termékekhez. Ezenkívül a vállalati zöldre mosásra való emocionális reakciók elemzése. Kutatásomhoz egy kérdőívet és 20 db interjút készítettem. A kérdőívben 19 és 27 év közötti fiatalok válaszait elemeztem. Az interjúkon résztvevő személyek fele 20 és 30 év közötti fiatal volt (5 nő - 5 férfi) a másik fele pedig 50 évnél idősebb (5 nő - 5 férfi). Az interjúknál megjelent a nemek közötti eltérések vizsgálata is. A kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy a a fiatalok körében fontos a környezettudatosság, azonban termékek vásárlásánál nem döntő tényező, túlnyomórészt ár alapján döntenek. Az interjúk alapján pedig többségben nem vált ki a mintában szereplő emberekből érzelmi reakciót a vállalati környezetszennyezés, zöldre mosás, és nem is változat a jövőbeli vásárlási szokásaikon. A dolgozat konklúziója az, hogy fogyasztói oldalról nem lehet megfékezni a vállalatok károsanyag-kibocsátását, és megszűntetni a \"greenwashing\" jelenségét.