Illat és színmarketing a kávék világában a kávékóstoltatás, valamint a kávékapszulák színének hatása a fogyasztók fogyasztási szokásaira

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Haász Alexia
További közreműködők: László Balázs
Németh Dr. Szilárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élelmiszermarketing
illatok mint marketingeszközök
ízek mint marketingeszközök
kávémarketing
marketingkommunikáció
színek mint marketingeszközök
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44404
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom kutatási témájának az ízek, illatok, színek, mint marketing eszközöket választottam. Ezt a témakört a kávékapszulák piacán, azon belül is a Nestlé Hungária Kft. kapszulás kávémárkái, a Nespresso, valamint a Dolce Gusto tekintetében vizsgálom. Célom, hogy megismerjem a magyarországi kávéfogyasztók fogyasztási szokásait, hogy miként lehet a színeket, ízeket, illatokat a kapszulás kávé marketingben felhasználni, valamint, hogy betekintést nyerjek abba, hogy a fogyasztók mire asszociálnak, milyen íz, illat jut eszükbe egy-egy kávékapszula láttán. A kutatást két irányból közelítettem meg: egy szakértői interjút készítettem a Nestlé Hungária Kft. egyik brand menedzserével, valamint a fogyasztói szokások, asszociációk, vélemények megismeréséhez pedig tíz darab félig strukturált interjút folytattam le. Az eredmények tekintetében elmondható, hogy mind a színek, mind az illatok és ízek rendkívül különleges, nem mindennapi marketingeszközök, azonban használatuknak sajátos keretei vannak. A fogyasztók ízlése, gondolkodásmódja különböző, így asszociációik is azok.