A COVID-19 ügyfélmagatartásra, elégedettségre, lojalitásra és a fogyasztói trendekre gyakorolt hatásának vizsgálata a Wizz Air Hungary légitársaság szolgáltatásainál

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Simon Richárd
Other Authors: Balázsné Dr Lendvai Marietta
Bihal András
Format: Thesis
Kulcsszavak:elégedettségvizsgálat
fogyasztói magatartás
fogyasztói szokások
lojalitás
trendek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44500

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg44500
005 20230421094833.0
008 230421suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Simon Richárd 
245 1 2 |a A COVID-19 ügyfélmagatartásra, elégedettségre, lojalitásra és a fogyasztói trendekre gyakorolt hatásának vizsgálata a Wizz Air Hungary légitársaság szolgáltatásainál  |c Simon Richárd  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatomban először is a bevezetés fejezetben foglaltam össze az általam választott téma relevanciáját és aktualitását, szintén itt fogalmaztam meg a vizsgált probléma kontextusát, illetve ez a fejezet tartalmazza a tanulmány fő kutatási kérdéseit, valamint a dolgozat struktúráját. A második fejezetben a szakirodalmi áttekintés kapott helyet, amely magába foglalja a primer kutatáshoz kapcsolódó lényeges és elengedhetetlen fogalmakat és elméleti megközelítéseket. Mindez azért lényeges, mivel a kutatásom legfőbb célja a Wizz Air Hungary ügyfeleinek a magatartásának, elégedettségének, lojalitásának, valamint az uralkodó fogyasztói trendeknek a vizsgálata. Tehát mindenekelőtt fontosnak tartottam tisztázni a következő néhány fogalmat: az észlelt érték és vevőérték, az ügyfélélmény, elégedettség és lojalitás, valamint a fogyasztói magatartás. E fogalmak definiálása a különböző szakirodalmak és tudományos cikkek segítségével képzik a munkám elméleti részét. Ezt követően a harmadik pontban a légiközlekedés helyzete kerül fókuszpontba a koronavírus hatására globálisan és Magyarországon. Ebben a pontban első ízben a globális légiközlekedéssel foglalkozom, pontosabban annak helyzetével a vírushelyzet előtt, alatt és után, legfőképpen számszerűsített adatokból kiindulva. Ezután ugyanezen szempontok alapján a magyar légiközlekedés helyzete kerül nagyító alá, végül pedig a Wizz Air Hungary, pontosabban a vírus hatására végbement változások, amelyek hatással voltak a vállalatra és annak működésére, mindezt kezdve a vállalat rövid bemutatásával. Mind a három esetben a vizsgálat fő szempontja az indított járatok, valamint az utasok számának alakulása, valamint egyéb végbement változások elemzése, amely meglévő kutatások és elemzések felhasználásával megy végbe, tehát a szakdolgozat ezen fejezete tulajdonképpen egy szekunder kutatásként értelmezhető. A tanulmány negyedik fejezetében a primer kutatáshoz alkalmazott módszerek kerültek bemutatásra. Jelen esetben a kérdőíves (kvantitatív) kutatás, valamint a mélyinterjús (kvalitatív) kutatás céljának és módszertanának az ismertetése alapozta meg magát a primer kutatás és annak eredményeinek a bemutatását. Ebben a pontban részletesen foglalkoztam a kvalitatív és kvantitatív kutatás céljával, a mintavétel módjával és a minta demográfiai jellemzőivel, az adatgyűjtés módszereivel, a gyűjtött adatok elemzésének a technikájával, a kutatás célcsoportjával és célterületével, illetve a kutatás időtartamával egyaránt. Tehát összességében a hangsúly ebben a pontban a primer kutatás módszertanának a bemutatásán volt, illetve ami kiemelten fontos, a kutatási kérdések ismertetésén. Az ötödik fejezetben került sor a kvalitatív és kvantitatív kutatások eredményeinek és tapasztalatainak a részletes ismertetésére. Itt jelentek meg a kérdőíves megkérdezésre kapott válaszok számszerűsíthető adataiból összeállított grafikonok és diagrammok, valamint az egyéb nem számszerűsíthető információk egyaránt. Valamint itt ismertettem az egyéni mélyinterjúkból kinyert információkat és tapasztalatokat. Ebben a pontban kerültek elemzésre a kérdőívre kapott kitöltésekből kinyert, valamint az interjúalanyok által megosztott információk. A hatodik fejezetben a primer kutatás során gyűjtött információk segítségével megtörtént a kutatási kérdések megválaszolása, majd ezután következett a következtetések levonása, valamint a személyes javaslattétel. Ebben az esetben a lényeges összefüggésekre és logikai kapcsolatokra való fényderítésen volt a hangsúly. Végezetül pedig a hetedik fejezet foglalta magába a konklúzió megfogalmazását, a kutatás eredményeinek a részletes összefoglalását, illetve a végső következtetések levonását. 
695 |a elégedettségvizsgálat 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a lojalitás 
695 |a trendek 
700 1 |a Balázsné Dr Lendvai Marietta  |e ths 
700 1 |a Bihal András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44500/1/Simon_Rich%C3%A1rd_A2F4FM.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44500/2/BA_O_Simon_Rich%C3%A1rd.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44500/3/SimonRich%C3%A1rd.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/44500/4/BA_B_SIMON_RICH%C3%81RD.pdf  |z Dokumentum-elérés