A koronavírus járvány hatásai a vendéglátási szektorra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Liebenau Levente Péter
További közreműködők: Bisits Péter
Kása Dr. habil. Richárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitalizáció
HORECA
koronavírus-járvány (COVID-19)
vendéglátás
vendéglátóipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44556
Leíró adatok
Kivonat:A koronavírus járvány éppen csak eltűnt az életünkből. Manapság más kihívások elé kell néznünk, azonban a pandémia időszaka meghatározta életünket. Mindnyájunkat érintette valamilyen formában. Ezzel a gazdaság sincs másképp, minden iparág érezte a világjárvány hatását. Vannak szektorok, melyek kevésbé érintettek és vannak olyan részei is a piacnak, melyek jelentős veszteségeket könyvelhettek el. Én a vendéglátóipart veszem górcső alá a munkámban és nem csak azért, mert a piac talán leginkább befolyásolt szegmense ez, hanem azért is, mert jelenleg is ebben az iparágban dolgozom. Így személyes tapasztalataim és saját véleményem is van a leírtakról, amik szerves részét képezik a diplomamunkámnak. Több gondolkodó által készített felmérést és konklúziót veszek alapul, hogy megértsem, milyen volt a helyzet 2020-ban, amikor egy teljesen új kihívás elé állt a világunk. Megoldásokat, tippeket és tendenciákat elemzek ahhoz, hogy világosan láthassam, mi az, ami ebben az időszakban kritikus volt a vendéglátó egységek életben maradásához és a versenyelőnyük megtartásához. Nem csak országos, de globális szinten értelmezem a változást és különféle válságkezelési módszerekkel találkozok. Kvalitatív primer kutatásomban pedig a munkatársaim segítségét kérem, akik a több éves, vagy akár évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a HORECA és a szociális étkeztetési szektorban. Válaszaikat elemezve könnyebben megérthettem a magyarországi konyhák helyzetében végbement változásokat. A dolgozatomat a munkáltatóm által készített nagy számú kvantitatív kutatás is segíti, mely alapvetően is bemutatja, hogyan reagálnak a vendéglátó egységek a koronavírusra és persze a korlátozásokra. Kiemelem az olyan attitűdöket, melyek hozzájárulnak a helyes alkalmazkodáshoz a változások idején. Kiderül, hogy a digitális világban a fejlődésre nyitottnak kell maradni, a technológiai fejlődéssel lépést kell tartani. Megjelenik azonban az is, hogy a személyesebb, magánjellegű kapcsolat a kisvállalkozásoknál fontos, főként a magyar piacon. Egyértelművé válik, hogy szinte bármilyen átalakuláshoz lehet alkalmazkodni, és ha ezt megtesszük, versenyképesek maradhatunk. Kutatásom azért is fontos, és bár visszamenőleg elemez egy elmúlt helyzetet, a múlt ismeretéből oly sokszor kaphatunk iránymutatást a jövővel kapcsolatban. Jelenleg is esedékes, hogy a vendéglátásban miként fognak hozzáedződni az éppen végbemenő energiaválság és a hiperinfláció által kialakított nehéz helyzethez. Nyilvánossá válik, hogy a legjobb módszer az, ha folyamatosan fejlődünk és nyitottak maradunk az új megoldásokra. Mindemellett minden digitalizációs lehetőséget használjunk ki, mert ez a huszonegyedik században megkérdőjelezhetetlen.