Szolgáltatásmarketing ügyvédek számára - Social media és ügyvédek kapcsolata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Donát
További közreműködők: Korsós-Schlesser Ferenc
Pecze Dr. Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:közösségi média
marketing
szakdolgozat
szolgáltatásmarketing
ügyvédi iroda
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44600
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatommal az ügyvédi szektorba szerettem volna jobban belátni marketinges szemmel. Célom volt felmérni, hogy jelenleg az ügyvédek milyen marketinges tevékenységet folytatnak, a jogszabályok mikre adnak lehetőséget, továbbá az ügyvédek és fogyasztók oldaláról milyen nyitottság és igény fogalmazódik meg az ügyvédek közösségi médiában való megjelenése iránt. Egyedileg szabályozott terület ez, korlátokat adva a reklámozásnak, emiatt azonban kreativitást elvárva az ügyvéd vagy üzleti tevékenysége marketingjét végző személytől. Különösen vizsgáltam azt, hogy ezen sajátosságok miatt szükség van-e a szektorban egy külsős szolgáltatóra, aki kifejezetten ezen terület marketingelésével foglalkozik. Dolgozatomban a jelenlegi jogszabályok és szabályozás feldolgozása (szekunder mellett) mellett az ügyvédek és fogyasztók körében kérdőíves felmérését (primer kutatás) is végeztem, melyek eredményét részletesen összefoglalom. Kutatásaim eredményeit egy, a piacon jelen lévő marketinges is megerősítette, melyről szintén beszámolok. A szakdolgozat elején feltett kérdéseimre a kutatás végén megkaptam a válaszokat. Legfőbb megállapításom, hogy az ügyvédi tevékenység reklámozására van igény, a személyes vagy irodai márkaépítést pedig érdemes marketinges szakemberre bízni.