Fogyasztói magatartás vizsgálata a sörfogyasztás kapcsán Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Lőrinc László
További közreműködők: Benkő Gábor
Kása Dr. habil. Richárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bandwagon hatás
fogyasztói magatartás
söripar
sznob hatás
Veblen hatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44691
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom központi témája a különböző fogyasztói döntéseket befolyásoló interperszonális és perszonális motivációk vizsgálata az általános és a kézműves sörök fogyasztása kapcsán. A kutatásom célja, hogy a meghatározott fogyasztó magatartást irányító tényezőket elemzve választ kapjak a hipotéziseimre és megismerjem a magyarországi sörfogyasztásban megjelenős fogyasztói attitűdöket. A dolgozatom első felében a releváns szakirodalmakat és tudományos folyóiratokat vizsgálom. A dolgozatom kutatási részében pedig a kvantitatív kutatási eredményeimet, egy arra alkalmas szoftver segítségével vizsgálom. Faktoranalízisek, varianciaanalízisek, lineáris regresszió és modellábra alkalmazásával vizsgálom az előzetesen megfogalmazott hipotéziseimet. A kutatásom során a szignifikáns tényezőket kiemelve értelmezem az eredményeim, továbbá javaslatokat fogalmazok meg.