A közösségi média és az employer branding kapcsolata és hatása az álláskeresőkre

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tamás Orsolya
További közreműködők: Eckert Bálint
Képes Melinda
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:álláskeresés
közösségi média
márkaépítés
munkáltató
online marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/44900
Leíró adatok
Kivonat:A mai rohanó és digitális világban az online marketing nem csak termékek és szolgáltatások eladását segíti, hanem a munkaerő-keresést és a megtartást is könnyíti. Az álláskeresőknek fontos, hogy milyen információkat találnak, meg is válogatják azokat, ezért minden szervezet számára kihívást jelent, hogy erős, potenciális jelölteket vonzzon be és kiemelkedjen a többi szervezet közül. Az online térben fellelhető információk és tartalmak olyan erősek, hogy befolyásolja a potenciális jelöltek jelentkezési hajlandóságát. Dolgozatom célja, hogy bemutassam a közösségi média és az employer branding kapcsolatát és hatását az álláskeresőkre. Szekunder kutatásomban az online marketing történetét, eszközeit mutatom be, ami magába foglalja a tartalommarketinget, e-mail marketinget, SEO-t és a közösségi média marketinget. A marketingeszközöknek megvannak az előnyeik, de dolgozatomban a közösségi médiát emelem ki. Előnyei között van az egyszerűsége, márkaismertség könnyű kialakítása, interaktivitása, költséghatékonysága, pozitív hatásai, mind a szervezet meglévő munkavállalóira, mind pedig a potenciális jelöltekre. A dolgozat elméleti szakasza kitér a munkáltatói márkaépítésre és ennek hatására a meglévő munkavállalókra és milyen eszközei vannak, amelyekkel több tehetséges jelöltet tudnak bevonzani. Ismertetem a kapcsolatát az online marketinggel, azon belül is a közösségi médiával, mivel az álláskeresők a közösségi oldalakon kutatnak, így figyelnie kell a szervezetnek arra, hogy milyen információt oszt meg velük. Ha olyan ígéreteket tesz a szervezet a közösségi médiában, amit nem tud betartani és hamis képet mutat magáról, akkor elveszítheti a dolgozóit és negatív kép fog kialakulni róla. Fontosnak tartottam, hogy bemutassam miért fontos a meglévő munkavállalók bevonása az online employer branding stratégiába, hiszen az általuk megosztott bejegyzések a szervezetről egy őszinte, hiteles képet mutat az álláskeresők számára és befolyásoló tényező a jelentkezésben. A primer kutatásom egy kérdőíves megkérdezésből áll, ennek eredményeinek elemzésével tisztább képet kapunk az álláskeresők igényeiről az online employer brandinggel kapcsolatban. Kiderül, hogy kortól függetlenül is fontosnak tartják, hogy a szervezet aktív legyen a közösségi médiában, elérhető és megtalálható legyen. A válaszadók nagy része nem csak a tartalmat, hanem a minőséget is nézi. Nem csak azt várják el, hogy írjanak az általuk fontosnak tartott témákról, hanem azokat minőségben is megfeleljenek, ami hitelességet tükröz. Bár sok szervezet számára a közösségi média inkább termékek és szolgáltatások eladásáról szól, de lassan a legtöbb szervezet kezdi felismerni a közösségi médiában rejlő potenciált munkaerő szempontjából.