Pénzügyi tudatosságot befolyásoló tényezők vizsgálata és ezek tudatában a pénzügyi kultúra fejlesztési lehetőségei
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | fejlődési lehetőségek kutatási eredmények pénzügyi kultúra tényezők viselkedés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/44974 |
Abstract: | A témakör igen népszerű és kutatott, időszerűsége adott. A dolgozat felosztás tekintetében áll egy szakirodalmi összefoglalóból, mely tartalmaz minden lényeges a témához kapcsolódó fogalmat, meghatározást. Mint említettem a téma kutatott, így a következő részekben bemutattam számos kutatást, nézőpontot. A bemutatása nem egyszerű feladat, még a fogalomnak sincs elfogadott egységes definíciója. Az idő előrehaladtával bővült a megközelítések száma. Pénzügyi döntéseinkre külső és belső tényezők vannak kihatással. Ezeknél a tényezőknél az irodalom bemutatása mellett törekedtem arra, hogy valós életbeli példát is szerepeltessek. Miután csoportosítottam azokat a tényezőket, melyek formálnak minket, szántam egy részt arra is, hogy milyenné formálhatnak. A döntések mögött emberek vannak, akik, mint a piac, ugyan úgy változnak. Mindezek kellő megismerése után néztem utána annak, hogy a pénzügyi kultúra fejlesztése milyen szinten tart. A nagy kérdés az, hogy mennyire vagyunk tisztában valójában a pénzünk értékével, mit eredményezhet egy rosszul meghozott pénzügyi döntés és mit teszünk/tesznek a különböző személyek/szervezetek ennek fejlesztése érdekében. Kiemelendő, hogy a központi bankok, az állam, esetleges nagyobb szervezetek asztalán terítéken van a kérdés és támogató nézőpontot képviselnek. Mivel mindennapjaink elengedhetetlen részét képezik a döntések, amikből bőven akad pénzügyi ezért elengedhetetlennek tartom a napra kész tudást. Amit ebben az összefoglalóban kiemelnék, az az, hogy ezt a tudást fiatal korunkban érdemes elsajátítani, és nem hagyni parlagon heverni. Nem elég, ha az elméleti részeket elsajátítsuk, ezeket meg kell tapasztalnunk/tanulnunk jól is alkalmazni, tehát a kellő készségeket, képességeket megszerezni (attitűd versus aptitűd). Továbbá, amit megjegyeznék és az olvasó maga is tapasztalhatja, hogy hiába a rengeteg szakember, akit foglalkoztat, valahogy mégsem került egységesítésre. Szerintem ezt kellene kitűzni célul és törekedni a megvalósítására. A jövőt tekintve sem fog szerintem lejjebb adni az érdeklődés a fogalom megismerését és kutatását illetően. A jövőben érdemes lenne kiemelt figyelmet fordítani arra, hogy az iskolások számára megfelelő gyakorlati ismeretanyagok kerüljenek átadásra. |
---|