Tehetségprogramok lehetőségei egy multinacionális termelővállalat munkaerőmegtartási, utódlástervezési, illetve humánerőforrás-fejlesztési törekvéseinek szolgálatában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Schneider-Kiss Alexandra
További közreműködők: Csizmadia Péter
Méri Szilárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:előrelépésre való felkészítés
humán erőforrás menedzsment
multinacionális vállalatok menedzsment
munkaerő képzés
tehetséggondozás
tehetségprogram
tudásmenedzsment
utódlástervezés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45095
Leíró adatok
Kivonat:KIVONAT Humán erőforrás-fejlesztési területen dolgozva kiemelt fontosságúnak tartom a tehetséges és szakképzett munkaerő megtartására, továbbképzésére, valamint a karrierutak kijelölésére tett folyamatok folytonos fejlesztését. A vállalatunknál működő Kirchhoff Automotive Talent Education (KATE) program erre példaként szolgálhat akár magyarországi telephelyünk, akár sok más üzemünk tekintetében, hiszen számos helyszínen több körben zajlott már le / zajlik éppen a 2 éves program. Dolgozatomban a program hatásait egyrészt humán erőforrás-menedzsment szempontból, másrészt pedig termelővállalatról lévén szó, operatív megközelítésből tekintettem át és esetleges javaslatokat fogalmaztam meg annak érdekében, hogy a program a kitűzött célokat még hatékonyabb formában szolgálhassa a jövőben. Kiemelten fontosnak tartom azt a vállalati filozófiát, mely szerint a tehetséges és szakképzett munkaerőt nem csupán megtartanunk szükséges, hanem fejlesztésüket, karrierjük előrehaladását és ezáltal egyéni céljaik elérését is támogatnunk kell annak érdekében, hogy vállalatunk sikerességét a továbbiakban is biztosíthassuk. A fenti elvek teljesülése érdekében fontos szem előtt tartanunk azt, hogy a humán erőforrás a vállalati tőke jelentős részét képezi, mégpedig olyan formában, mely nem röghöz köthető, nem birtokolható, azaz kifejezett figyelmet igényel a megtartás szempontjából. Ehhez a megtartáshoz járul hozzá számos emberi erőforrás-menedzsment stratégia mellett a szakdolgozatom témáját képező KATE tehetségprogram is. A dolgozatom elején megfogalmazott céloknak megfelelően úgy vélem, sikerült számos innovatív javaslatot megfogalmazni. Javaslataimat alapvetően négy különböző kategóriára osztottam, ezek a szociális kérdéseket érintő javaslatok, a nemzetközi jelleg kiterjesztését célzó javaslatok, a program során biztosított képzésekre vonatkozó javaslatok, valamint a program általános alapkoncepciójával kapcsolatos javaslatok voltak. Összességében pedig elmondható a dolgozatomból nyert tapasztalatok alapján, hogy bár sikeresen és hatékonyan működtetünk már sok éve tehetségprogramokat, semmiképp sem szabad abban a tudatban lennünk, hogy a folyamataink minden tekintetben tökéletesen működnek és nincs szükség az újragondolásukra, fejlesztésükre. A fejlődés, fejlesztés és állandó tanulás minden sikeres vállalat alapértékei között szerepel, a mi feladatunk pedig az, hogy ezeket az elveket a gyakorlatban is bevezessük folyamatainkba és gondolkodásmódunkba.