A tengeri konténeres fuvarozás egy szállítmányozó vállalat szemszögéből

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Harangozó Bálint
További közreműködők: Szabó Dr. László
Tajti Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:áruszállítás
hajózás
incoterms
konténerizáció
szállítmányozás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45123
Leíró adatok
Kivonat:Jelen szakdolgozat a tengeri szállítmányozás alapjain keresztül a konténerizáció által hozott innovációkat, valamint a mindennapi szállítmányozási problémákat mutatja be és összegzi. Szemléltetésére a különböző paritásokat, hajózási módokat, valamint a koronavírus hatásait az iparágra veszi elemzésképpen. A dolgozatban bemutattam a Liegel & Dachser Szállítmányozási és Logisztikai Kft.-t, illetve a magyarországi kirendeltséget, ahol jelenleg is dolgozom. A tengeri szállítmányozás és a konténerizáció kapcsán az UNCTAD – Review of Marine Transport kiadványai, valamint Madarassy Péterrel a Liegl & Dachser Reefer & Key Account Managerével készített szakmai interjú alapján vizsgáltam a covid19 járvány hatásait az iparágra. A tendenciákat tekintve részletesebb szó esett az új fuvareszközökről, a folyamatosan fejlődő konténerizációs lehetőségekről, illetve a konténerlerakó és tároló helyekről is. A tengeri szállítmányozás során felvázoltam az esetleges szállítási módokat, mint a szabad hajózás vagy a speciális hajózás. A disszertáció során külön kitértem a konténerállományokra és a legfrissebb adatok alapján sorba rendeztem az első néhány legnagyobb hajóstársaság flottáit. A vállalatok sorbarendezése után a teherszállítóhajók méretei kaptak szerepet. A szállítmányozás során létfontosságú szerepet betöltő Bill of Lading részletes elemzését vettem következő témának, majd utolsó fejezetemben a mindennapos, illetve a koronavírus miatt megnövekedett konténerhiány problémáját elemeztem.