A társadalmi felelősség jelentőségének vizsgálata a Starbucks vállalaton keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fejes Dominika
További közreműködők: Koltányiné Vadász Viktória
Szegedi Dr. Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:CSR
felelősségvállalás
kávéipar
környezet
Starbucks
társadalom
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45132
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom témája a vállalati társadalmi felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility - CSR), amely manapság egyre nagyobb figyelmet kap a vállalatok működése során. Az dolgozat első részében a szakirodalom segítségével bemutatom a témához kapcsolódó elmélet összefüggéseket. Áttekintem a vállalati felelősségvállalás különböző megközelítéseit, majd ezt követően a kialakulásának történetét. Betekintést nyújtok abba is, hogy a CSR a kezdetektől milyen hosszú fejlődési folyamaton ment keresztül, amely mind a mai napig nem zárult le. Ezt követően kitérek még a vállalati felelősségvállaláshoz kapcsolódó elméletekre, majd megvizsgálom a CSR és a fenntarthatóság közötti kapcsolatot, összefüggéseket. Ezt követően a CSR gyakorlati alkalmazását szeretném bemutatni és jobban megvizsgálni egy multinacionális vállalaton, a Starbuckson keresztül. A kávézólánc vállalati társadalmi felelősségi intézkedéseinek egy részét tekintem át három terület - társadalmi, környezeti és gazdasági - mentén. Végül primer kutatás keretein belül a kávéfogyasztók körében vizsgálom a CSR kifejezés ismeretét, valamint annak fogyasztói szempontból való fontosságát. Ezenkívül szeretném megtudni, hogy a választott kávézólánc társadalmi felelősségi intézkedései milyen mértékben befolyásolják a kávéfogyasztási szokásokat, továbbá azt is, hogy a különféle felelősségi intézkedések milyen hatással vannak az előzőekben már ismertetett Starbucks vállalat megítélésére.