Informatikai rendszerek alkalmazása a vendéglátásban

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Horváth Attila
Other Authors: Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia
Format: Thesis
Kulcsszavak:clienting (ügyfélközpontú marketing)
informatikai eszközök
informatikai rendszer(ek)
ügyfélszolgálat
vendéglátóipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45561

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg45561
005 20230803162136.0
008 230803suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Horváth Attila 
245 1 0 |a Informatikai rendszerek alkalmazása a vendéglátásban  |c Horváth Attila  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A vendéglátóipar létfontosságú szerepet tölt be a világgazdaságban, és jelentősen hozzájárul a turizmus növekedéséhez és fejlődéséhez (World Travel & Tourism Council, 2021). Mivel a piaci környezet az új vállalkozások belépésével egyre versenyképesebbé válik, az innováció, a hatékonyság és az alkalmazkodóképesség fontossága egyre nyilvánvalóbbá válik a versenyképességük és jövedelmezőségük megőrzésére törekvő szervezetek számára. Az elmúlt években az információs technológia (IT) bevezetése a kereskedelmi vendéglátóiparban a működési hatékonyság, a költséghatékonyság és az ügyfélelégedettség egyik fő mozgatórugójává vált (Kimes & Collier, 2015).E tanulmány elsődleges célja, hogy átfogóan megvizsgálja az informatika jelenlegi helyzetét és alkalmazásait a kereskedelmi vendéglátóiparban, felmérve azok hatását az üzleti működésre, a versenyképességre és az ügyfelek elégedettségére. A kutatás célja, hogy a különböző informatikai megoldások és azok iparágon belüli felhasználásának alapos feltárásával holisztikus képet adjon a technológia kereskedelmi vendéglátásban történő bevezetésével kapcsolatos előnyökről és kihívásokról.A kutatás továbbá a különböző informatikai megoldások vendégélményre gyakorolt hatását vizsgálja azáltal, hogy adatokat gyűjt azoktól a fogyasztóktól, akik közvetlenül tapasztalták ezeket a technológiákat. Az olyan informatikai megoldások, mint az online foglalási platformok és az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszerek elfogadásának, használatának és észlelt hatékonyságának vizsgálatával ez a tanulmány értékes betekintést nyújt a kialakulóban lévő trendekbe, a legjobb gyakorlatokba és a potenciális fejlesztési területekbe.A dolgozat megállapításai kiegészítik az informatika kereskedelmi vendéglátóiparban történő alkalmazásával és annak az üzleti teljesítményre gyakorolt hatásával kapcsolatos meglévő ismeretanyagot. Az eredmények értékesnek bizonyulnak az IT-megoldások bevezetését fontolgató vendéglátóipari vállalkozások, az ágazat növekedését támogatni kívánó politikai döntéshozók és a technológia iparágra gyakorolt hatását vizsgáló kutatók számára.Összefoglalva, a dolgozat célja, hogy részletes elemzést nyújtson az informatika kereskedelmi vendéglátóiparban történő alkalmazásáról, mélyrehatóan megvizsgálva annak hatását az üzleti működésre, a versenyképességre és az általános teljesítményre. A technológia integrációjának vizsgálatával, az alkalmazásával kapcsolatos előnyökkel és kihívásokkal, valamint a más ágazatokkal való összehasonlítással ez a tanulmány arra törekszik, hogy nélkülözhetetlen betekintést nyújtson a vállalkozások, a politikai döntéshozók és a területen tevékenykedő kutatók számára. Ez az átfogó feltárás hozzájárul a technológia szerepének mélyebb megértéséhez a kereskedelmi vendéglátóipar jövőjének alakításában. 
695 |a clienting (ügyfélközpontú marketing) 
695 |a informatikai eszközök 
695 |a informatikai rendszer(ek) 
695 |a ügyfélszolgálat 
695 |a vendéglátóipar 
700 1 |a Fekete-Frojimovics Dr. Zsófia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45561/1/Informatikai%20rendszerek%20alkalmaz%C3%A1sa%20a%20vend%C3%A9gl%C3%A1t%C3%A1sban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45561/2/Horv%C3%A1th%20Attila_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/45561/3/B%C3%ADr%C3%A1lati%20lap_Horv%C3%A1thA.pdf  |z Dokumentum-elérés