A magyar lakosság üdítőital vásárlási és fogyasztási szokásainak vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Balczer Gréta
További közreműködők: Dobó Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élelmiszer-kereskedelem
fogyasztói igények megismerése
fogyasztói magatartás
fogyasztói szokások
marketingtervezés
piaci igények
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45735
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom célja az,hogy megértse és feltérképezze az üdítőitalok fogyasztásának jellemzőit,preferenciáit és összefüggéseit a magyar lakosság körében.A kutatás soránkvantitatív módszert alkalmaztam, amelyben egy online kérdőívet használtam aválaszadók demográfiai adatainak rögzítésére és az üdítőital fogyasztássalkapcsolatos kérdések feltételére. A kérdőív tartalmazott kérdéseket a lakosság vásárlásiszokásairól, az üdítőitalok fogyasztási gyakoriságáról, preferenciáiról és azüdítőitalokkal kapcsolatos márkahűségről.A kutatásban részt vevőkszáma 170 fő volt, akik különböző demográfiai csoportokba tartoztak (kor, nem,lakóhely, jövedelmi szint stb.). Az adatokat statisztikai módszerekkel elemeztem,beleértve a keresztösszefüggések elemzését és a demográfiai változók hatásánakvizsgálatát.Az eredmények aztmutatták, hogy az üdítőitalok fogyasztása széles körben elterjedt a magyarlakosság körében. A vizsgált személyek jelentős része rendszeresen fogyasztüdítőitalokat, és a szénsavas üdítőitalok voltak a legnépszerűbbek. A kutatástovábbá kimutatta, hogy a vásárlási és fogyasztási szokások és preferenciákszoros összefüggésben álltak a korral, a nemmel és a lakóhellyel.Az eredmények fontoskövetkeztetéseket hoztak a magyar lakosság üdítőital-fogyasztási szokásairavonatkozóan. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak az üdítőitalt árusító cégekmarketingstratégiájának fejlesztéséhez, amivel nagyobb mértékben tudják értékesítenia termékeiket.