Sajátos nevelési igényű gyerekek az iskolában - A Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | integráció integrációelmélet iskolarendszer közösség pedagógia |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/45798 |
Kivonat: | Dolgozatom célja a Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Programműködésének, pedagógia programjának, és az itt zajló inkluzív nevelésnek,kooperatív, differenciált munkának bemutatása volt. Betekintést nyújtottam asajátos nevelési igényű gyermekek közösségbe valóbevonásába.Kutatásom során sikerült alátámasztanom a feltételezéseimet.Alátámasztottam,hogy az iskolai integráció jótékony hatással van a sajátos nevelési igényűtanulók fejlődésére és jelentős nyereségekkel jár mind az egyén, mind aközösség számára.Bemutattam, hogy a különleges bánásmódot igénylő tanulókhelyzetét befolyásolja a pedagógusok szemlélete.Beigazolódott az afeltételezésem is, hogy az iskolai integráció folyamatos megvalósításáhozszükségesek a közösségi rendezvények, a közös programok.Emellettbebizonyosodott, hogy az integráló közösségek rendezvényei jelentősenbefolyásolják az integrációs folyamatokat. |
---|