Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fekete Szabolcs
További közreműködők: Dobó Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élelmiszeripar
infláció
kiskereskedelem
márka
vásárlói döntés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45802
Leíró adatok
Kivonat:Atémámat a jelenlegi gazdasági helyzet miatt választottam elsősorban.Mindannyian tapasztalhatjuk, hogy sok esetben nem fenntartható az a megélhetésistratégia vagy viselkedés, amit a vásárlásaink során meghozott döntéseinketalapozta meg. Azt, hogy le kell-e mondani valamiről, vagy, hogy miről kelllemondani, az már a fogyasztó szituációtól függ. Az új vásárlási döntéseinketszerettem volna felmérni ezzel a dolgozattal az élelmiszeriparon belül. Azértszűkítettem le, a termékeket FMCG-re és az FMCG-t pedig élelmiszeriparra, mertezek azok a termékek, amin véleményem szerint a legnehezebb spórolni ésközvetlenül hatással vannak az egészségre. Ezért ezen a területen lemondás vagya lejjebb adás, nem egy kényelemi termékről való lemondás, hanem azéletvitelről. A dolgozatban kitérek arra is, hogy bizonyos élelmiszermárkákhelyettesítő termékekeként szolgáló kiskereskedelemi saját márkás termékekpiacát ezt, hogyan érintette. Ezt azért tartottam fontosnak, mivel az elszállóárak miatt átrendeződhettek egyes márkák közötti erőviszonyok, amik akár azárak visszaesése után is nyomot hagyhat a piacon. Sok saját márkás termékhezolcsóbban hozzá lehet jutni, mint a hagyományos nagy márkájúakhoz. Hogy ezeknektényleg ilyen megítélése van a fogyasztók között, és hogy milyen minőségbelielvárással állnak eléjük az a kutatásból is kiderült.