Marketing és Márkamenedzsment a Rapcity történetén keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tarján Dávid Zoltán
Other Authors: Kegye Krisztina
Kulcsszavak:divat
marketing
márka
márkaépítés
sport
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45837
Description
Abstract:A dolgozatom témájaként a Marketing és márkamenedzsmentet választottam, amelyet egy sikeres magyar márka példáján keresztül szeretnék bemutatni. Ehhez mindenképpen egy olyan céget szerettem volna választani, amelyet rég óta ismerek és nagyon közel áll az érdeklődési körömhöz is, hiszen így tudok a legtöbb információt átadni a dolgozatban. Viszont mégsem szerettem volna egy olyan nagy márkával foglalkozni, amit már mindenki ismer. Ezért választottam a témámhoz a Rapcity nevű céget, amely történetén és jelenlegi működésén keresztül szeretném bemutatni a marketing és a márkamenedzsment fontosságát. A Rapcity egy kosárlabda szaküzlet és webshop, ahol mindent megtalálunk, ami a profi kosárlabdázáshoz szükséges, ezen felül pedig utcai cipők és NBA mezek, ruhák árusításával foglalkoznak. A dolgozatban megvizsgálom a brand fontosságát, a speciális termékekkel foglalkozó cégek működését, a Rapcity versenytársait és bemutatom a sneaker-ek történetét is. A Rapcity-t tökéletes választásnak találtam erre a célra, mivel sok éve ismerem a céget, és végig követhettem a fejlődésüket, mint vásárló. Ezen kívül pedig, a projektmunkám része lesz egy lakossági kutatás is, kérdőív formájában, amely segítésével azt szeretném kideríteni, hogy a Rapcity valóban olyan sikeres márka-e, mint ahogy azt én gondolom.