Az elosztási logisztika ismertetése az F Automobil Import Kft-nél
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat elosztás értékesítés logisztika ügyfélkapcsolat |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/45903 |
Abstract: | Szakdolgozatom fő témája az F Automobile Import Kft. elosztási logisztikájának ismertetése. A cég a Fiat-Chrysler csoport gépjárműinek hazai importőr vállalkozása. A dolgozat első részében a logisztikával kapcsolatos általános ismereteket taglalom, majd a fő pilléreinek leírását követően szót ejtek a logisztika küldetéséről, a különböző készletgazdálkodási stratégiai módszerekről és megemlítem a jövőbe tekintő fenntartható logisztikát is. A továbbiakban bemutatom azokat a stratégiai döntéseket, amelyek a Stellantis N.V. csoport megalakulásához illetve az F Automobil Import Kft. és az Emil Frey Hungary Kft. partnerségéhez vezettek. Szakdolgozatomban elemzem a FAI disztribúciós hálózatát, a készletgazdálkodást, a költségmegoszlást, valamint a szállítási módszereketis egy mélyinterjú keretében. A vállalat logisztikai menedzserével végzett mélyinterjúban szó esik a marketing és a logisztika, a COVID-19 és a környezetvédelmi normák közötti kapcsolatról is. A dolgozatot egy kérdőíves kutatás elemzése zárja, amely a gépjármű értékesítéshez kapcsolódó ügyfél elégedettséget vizsgálja. Kutatásomhoz kvantitatív módszert alkalmaztam, a célcsoportom nagy részét középkorú, Fiat és Peugeot gépjármű tulajdonosok képezték. Az első hipotézisem, miszerint a hazai fogyasztók elvárásai kisebbek, mint a nyugat-európai fogyasztóké, a válaszok alapján igazoltnak tekinthető. Az ügyfelek többsége nem tapasztalt az elvárásain túlmutató szolgáltatást. A második hipotézisemben az aktuális gazdasági helyzetet okozta meghosszabbodott várakozási időt vettem figyelembe, ami miatt az értékesítőknek kihívást jelent a kitűzött dátumig átadni a gépjárművet. A válaszok alapján ez a hipotézis is igazoltnak tekinthető, ugyanis az ügyfelek, főképp a chiphiány miatt, magas arányban szembesültek ezzel a problémával. A harmadik hipotézis, miszerint az ügyfelek a gépjármű átadását követően is megkapják a nekik kijáró személyes figyelmet, nem tekinthető igazoltnak. A válaszokból azt a következtetést vonhattam le, hogy a kereskedők nagy része nem fordít kellő gondot az után követésre.A kutatásomat azzal a megállapítással zártam, hogy továbbra is súlyos problémák fogják érinteni az iparágat, továbbá a kereskedőknek óriási szerepe lesz az új gépjárművek értékesítési volumenének fenntartásában. |
---|