Színek, ízek, illatok, avagy a fine dining térhódítása Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Brizs Anna
Other Authors: Hidvégi Hedvig
Format: Thesis
Kulcsszavak:fine dining
gasztronómia
marketing mix
vendéglátás
Vendéglátás története
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/45926
Description
Abstract:Az elmúltévtizedek alapján elmondható, hogy a vendéglátás, a gasztronómia és a bennükrejlő innovációs lehetőségek fontos szerepet játszanak Magyarország turisztikaitérségeinek versenyképességében. A gasztronómia fejlesztésére érdemes nagyhangsúlyt fektetni, ugyanis a turisztikai infrastruktúra része és önállóturisztikai attrakcióként is megállja a helyét a turizmusban.A gasztronómiaitrendek és a fogyasztók folyamatosan változó igénye megreformálták avendéglátást, gasztronómiát és azon belül a fine dining fejlődését.Kutatásom soránfelmértem, hogy jelenleg holt tart a gasztronómia ezen ágazata hazánkban. Ehhezkét meghatározó, sokak által ismert séf éttermét és munkásságát vettem alapul.Igyekeztem a kutatást, a feldolgozandó témát több oldalról megközelíteni, hogyegy átfogó és informatív végeredmény szülessen. Vizsgálataim soránfelhasználtam különböző szakirodalmakat, készítettem interjút két Michelin-csillagos séf étteremvezetőjével, ellátogattam az említett éttermekbeés végigkóstoltam a degusztációs menüsorokat, hogy széles körű képet kapjak aszervizről, a kínálatról, a személyzetről és magáról a termékről.