Új koncepció a webshopos értékesítésben

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Békési Barnabás Ákos
Other Authors: Dobó Róbert
Kulcsszavak:csomagküldő kereskedelem
e-kereskedelem
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
vásárlói magatartás
webszolgáltatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/46119

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg46119
005 20230803163534.0
008 230803suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Békési Barnabás Ákos 
245 1 0 |a Új koncepció a webshopos értékesítésben  |c Békési Barnabás Ákos  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Projektmunkámbana szakirodalom áttekintésével megvizsgáltam és bemutattam a vásárlás során avásárlókra ható tényezőket, az ügyfélelégedettség feltételeit és azárérzékenység szerepét. Mindezt azért teszem, mert egy, a magyarországi gyakorlattóleltérően működő webshop működésének megértéséhez ezek az ismeretek szükségesek.Rövid áttekintést adtam a webáruházak, mint elektronikus kereskedelmivállalkozások kialakulásának történetéről.Kitértemaz amerikai Instacart vállalat bemutatására, melynek működése modellül szolgáltaz Avokado Group webshop működésének kialakítására. A modell érdekessége, hogynagyobb szabadságot ad a vásárlóknak a rendelés folyamatában arra, hogy akiválasztott árucikket a kedvenc üzletéből kaphassa meg. Feltételezésem volt,hogy a vásárlók nem ragaszkodnak a termékek egy helyről történő beszerzéséhez,azonban a termékek beszerzésének és a megrendelő részére való kiszállításnak aköltsége fontos tényező lehet.Elkészítettemaz Avokado webáruház SWOT analízisét és a vállalat fejlődési lehetőségeitAnsoff-mátrix segítségével mutattam be.Kutatásicélként tűztem ki, hogy megvizsgáljam, milyen szempontokat tartanak fontosnak avásárlók akkor, amikor webáruházat választanak. Vizsgáltam továbbá, hogy avásárlók hajlandók-e az átlagos házhozszállítási díjaknál többet fizetni abbanaz esetben, ha a vizsgált Avokado Group webáruház a megrendelt termékeket nemegy központi raktárból szedi össze, hanem több, a vásárló által megjelöltüzletből teszi ezt. Kutatási módszerem kvantitatív, online primer kutatás volt,melyet kérdőív formájában végeztem el.Akérdőíves kutatás az elvárásaimnak megfelelően több, mint 150 fős, nemreprezentatív mintán keresztül adott képet a webshopok vásárlóinak szokásairólés az előnyben részesített webshopok jellemzőiről.Akérdőíves kutatásra kapott válaszokat a válaszok átlagolásával és szóródásukvizsgálatával, valamint Pearson-féle korrelációs módszerrel elemeztem. Azelemzés során számos olyan megállapítást tudtam tenni, ami segítheti a bemutatottAvokado Group által üzemeltetett webáruház fejlesztését és annak piacszerzését.A primer és a szekunder kutatás eredményei alapján javaslatot fogalmaztam meg avállalat számára, ami versenyképessé teszi őt a magyar piacon. A kutatásieredmények feldolgozása és értékelés során egyértelművé vált, hogy a vállalat aműködési modelljével versenyképes tud lenni a Magyar piacon, azonban ehhez szemelőtt kell tartania néhány vásárlói elvárást. Ezek az elvárások atermékválaszték folyamatos bővítése, a kiszállítás gyorsasága, a gyakori akciókés a kiszállítások átlagos díjához való alkalmazkodás. A megrendelt termékektöbb üzletből történő beszerzése a vásárlók számára kedvező, azonbantöbbletköltséget nem viselnének. Így következtetésként levonhatjuk, hogy az AvokadoGroup webshopjának üzleti modellje sikerrel alkalmazható. 
695 |a csomagküldő kereskedelem 
695 |a e-kereskedelem 
695 |a elektronikus kereskedelem - online kereskedelem 
695 |a vásárlói magatartás 
695 |a webszolgáltatás 
700 1 |a Dobó Róbert  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/46119/1/Bekesi_Barnabas_projektmunka_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/46119/2/BA%20KM%20FOSZK%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20B%C3%A9k%C3%A9si%20Barnab%C3%A1s%20%C3%81kos.pdf  |z Dokumentum-elérés