A Starbucks Marketingstratégiájának Vizsgálata Fogyasztói Véleménykutatás és Szokások Felmérése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pap Krisztián István
További közreműködők: Békési Gábor György
Kulcsszavak:kereskedelem
marketing
Starbucks
stratégia
véleménykutatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/46158
Leíró adatok
Kivonat:A projektmunkám témájának középpontjában egy mindenki által jólismert cég a Starbucks állt. A vizsgálatom közzéppontjában a Starbucksfogyasztóinak a szokásai, kávéfogyasztási szokásai, annak vizsgálata, hogymiért ezt a terméket, szolgáltatást választják, illetve a vásárolók szerintmiben lehetne jobb a vállalat.A bevezetésben kitértem arra, miért fontos számomra ez a téma,mi adja a témám időszerűségét, és hogy mi lesz maga a téma.Meghatároztam hipotéziseket miszerint:A Starbucksimázsa kiemelkedőbb a versenytársaihoz képest, a Starbucksot leginkább az Y ésZ generáció látogatja, az X generáció kevésbé, a Starbucksnál a helybenfogyasztott termékek népszerűbbek, mint az otthon fogyaszthatóak, a fogyasztóksokallják a Starbucks árait.Majd következik a cég bemutatása, amit elég távolról kezdtemmegközelíteni a kávé eredetével, az emberrel való kapcsolatával, a kávékultúrakialakulával.Folytatva a Starbucks alapmarketingjével (logó eredete, vállalatcélja küldetése, vállalati brand kiépítése)Következő elem a marketing-mix elemei a Starbucks szemléletében(ár, elosztás, termék, promoció) Ezt kiegészítve egy SWOT elemzéssel.Rátérünk a kutatásra, meghatározva a kutatás módszertanát(kvantítatív kérdőíves megkérdezés)A kérdőív 17 kérdésből állt és 56 kitöltés érkezett.A válaszok értékelése következett, majd egy összefoglaló akapott eredményről.