A Covid-19 világjárvány hatása Thaiföld belföldi közlekedésének fenntarthatóságára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gács Péter
További közreműködők: Bús Ákos
Tömöry Anna Mária
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntarthatóság
koronavírus-járvány (COVID-19)
légiközlekedés
Thai Airways International
Thaiföld
vasúti közlekedés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47089

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg47089
005 20230907142028.0
008 230907suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gács Péter 
245 1 2 |a A Covid-19 világjárvány hatása Thaiföld belföldi közlekedésének fenntarthatóságára  |c Gács Péter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Thaiföld belföldi, távolságiközlekedésében a repülés kiemelt fontosságú szerepet játszik, a legfontosabb,leginkább frekventált belföldi viszonylatokon több magán és állami társaságverseng egymással, a jegyek olcsók, a járatok A és B pont között időnként 10-15perces sűrűséggel közlekednek. Az ország szárazföldi közlekedésiinfrastruktúrája, aminek használata a környezetet jelentősen kevésbé terheli,nem versenyképes. A thai vasúthálózat erősen korlátozott lefedettségű, apályahálózat teljes hosszában elavult, többnyire egyvágányú, villamosítatlan,nagy sebességgel nem járható. A közúti infrastruktúra kiterjedt és jó minőségű,azonban az ország közúti közlekedése a világ egyik legveszélyesebbjestatisztikailag, évente több tízezren halnak meg az utakon a hiányosszabályozásnak és az erélytelen hatóságoknak köszönhetően.Az ország ugyan szén-dioxid kibocsátásttekintve nincs a világ legrosszabbul teljesítői közt, több EU-s tagállam iselőtte van a sorban, viszont a térség többi, Thaiföldnél rosszabb számokatprodukáló országában az elmúlt évek adatai csökkenő, javuló tendenciátmutatnak, ezzel szemben Thaiföldön a számok évről évre emelkednek. A fejlesztésre, változásra távlati tervekeddig is voltak, jelenleg is vannak, azonban 2020-at megelőzően az országban - aThailand 4.0 értelmében - az ipari fejlődés és gazdasági növekedés mindennélnagyobb prioritást élvezett. Szakdolgozatomban azt a kérdést vizsgálom, hogy a koronavírus-járvány milyen módon tudta átalakítani az ország belföldi, távolsági közlekedését - fenntarthatósági szempontból -, illetve felgyorsítani azokat a törekvéseket, fejlesztéseket, amik környezetbarátabbá tudták tenni azt. Munkám során kitérek az ország belföldi közlekedésében tapasztalható, évtizedek alatt kialakult viszonyokra és problémákra, ezek okaira, a thai nemzeti légifuvarozó, a Thai Airways ebben a kérdésben megkerülhetetlen szerepére - megemlítve a cég működése és az egykori magyar légitársaság, a Malév összeomlásba torkolló viszonyai közötti hasonlóságokat - és a thai kormány ezekkel kapcsolatos felelősségére is.  
695 |a fenntarthatóság 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a légiközlekedés 
695 |a Thai Airways International 
695 |a Thaiföld 
695 |a vasúti közlekedés 
700 1 |a Bús Ákos  |e ths 
700 1 |a Tömöry Anna Mária  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47089/1/G%C3%A1cs_P%C3%A9ter_JKGQ44_szd_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47089/2/KU%CC%88LSO%CC%8B%20KONZULENSI%20BI%CC%81RA%CC%81LAT%20GA%CC%81CS%20PE%CC%81TER%20SZAKDOLGOZAT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47089/3/G%C3%A1cs%20P%C3%A9ter_bels%C5%91%20biralat_NT_BA.pdf  |z Dokumentum-elérés