Változások a szervezeti kommunikációban a COVID-19 világjárvány hatására

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szűcs Tünde
További közreműködők: Csóka Bence
Zelena Dr. András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:emberi kommunikáció
interperszonális kommunikáció
koronavírus-járvány (COVID-19)
szervezeti kommunikáció
változásmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47212

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg47212
005 20230907142421.0
008 230907suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szűcs Tünde 
245 1 0 |a Változások a szervezeti kommunikációban a COVID-19 világjárvány hatására  |c Szűcs Tünde  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a VÁLTOZÁSOK A SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓBAN A COVID-19 VILÁGJÁRVÁNY HATÁSÁRAA szakdolgozat fő vizsgált kérdése a kereskedelmi vállalkozásokban észlelhető szervezeti kommunikációs struktúra átalakulása a 2019-ben megjelent COVID-19 világjárvány hatására.A kérdéskört több szempontból is vizsgálva, kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerek segítségével elemezve a témakört.Bevezetésként a COVID-19 elterjedésével kialakuló trendek körülírása a szervezeti kultúrákban és az erre adott munkáltatói és munkavállalói reakciók összesítése a széles spektrumú szektorokban.A kapcsolódó szakirodalom segítségével a korábbi szervezeti kommunikációban fellelhető általános mintázatok alakulásának összehasonlítása a jelenlegi trendekkel.A fenti következtetések igazolása minden olyan újonnan megjelent trenddel összefüggésben, amely a munkaerőpiaci szereplők rendszeres kommunikációjában és támasztott igényeiben megjelenik (otthoni munkavégzésre vonatkozó igények vs. irodai jelenlét)A szervezeten belüli- és kívüli kommunikáció átterelődése az online térbe, és ennek különböző összefüggései a munkahatékonyság és az emberi kapcsolatok vonatkozásában. A vezetői kommunikációban kialakult nehézségek az állandóan változó körülmények hatására és a naponta változó jogi szabályozásoknak való megfelelőség.Az új munkavállalók beilleszkedési nehézségei az online kommunikációs struktúra és távolság következtében.A fentiekre vonatkozóan hiteles interjúk és megfigyelések, kérdőíves kutatás eszközének bevonása.A dokumentumok és kutatási eredmények elemzését követően ésszerű következtetések a változások jellegére, és a kialakult üzleti kommunikációs trendekre vonatkozóan. A végső következtetés tartalmazza majd a kutatás során feltárt eredmények társadalmi hatásait, a munkáltatói és munkavállalói oldalon érzékelhető változásokat és azokat a javaslattételeket, amelyek a jövőben előremutatóak és pozitív irányba terelik a szervezeti kommunikációs változásokat. 
695 |a emberi kommunikáció 
695 |a interperszonális kommunikáció 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a szervezeti kommunikáció 
695 |a változásmenedzsment 
700 1 |a Csóka Bence  |e ths 
700 1 |a Zelena Dr. András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47212/1/Szakdolgozat%20Sz%C5%B1cs%20T%C3%BCnde.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47212/2/Sz%C5%B1cs%20T%C3%BCnde%20Nyilatkozat%20nyilv%C3%A1nos%20kezel%C3%A9sr%C5%91l.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47212/3/Szu%CC%8BcsTu%CC%88nde_szakdolgozat%20biralat_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/47212/4/opp_szervkomm_SzucsTunde.pdf  |z Dokumentum-elérés