A METRO Kereskedelmi Kft. szervezeti- és marketingkommunikációjának bemutatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lénárt Lilla
További közreműködők: Kékesdi-Boldog Dr. Dalma
Németh Szintia
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:marketing
marketingkommunikáció
szervezeti kommunikáció
szervezeti kultúra
vállalati kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47219
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomban a marketing- és vállalatikommunikáció fókusszal a magyarországi METRO Nagykereskedelem külső és belsőkommunikációját vizsgáltam, hangsúlyt fektetve a közösségi média használatáraés a kialakított stratégiák feltérképezésére. Elsősorban a marketingszektortérintő változtatásokat vizsgáltam az általam választott vállalatnál, és arra akérdésre kerestem választ, hogy miként használja jelenleg a cég azeladásösztönzés és a vállalati kommunikáció online és offline lehetőségeitMagyarországon, valamint, hogy a hagyományos, vagy a digitális médiaeszközökhasználata a hatékonyabb vállalati és vásárlói szempontból. Dolgozatomfejezeteiben az elméleti áttekintés után bemutattam a METRO Nagykereskedelemmarketing - és vállalati kommunikációját a gyakorlatban, és elemeztem a 2023-banis futó, legnagyobb volumenű kampányt, az úgynevezett „Többet olcsóbban” brandkampányt. Szakmai gyakorlatom és gyakornokságom során szerzett tapasztalataimatis felhasználtam a kommunikáció elemzése során. A külső marketingkommunikációáttekintése során kérdőíves kutatás segítségével arra kerestem a választ, hogya hagyományos, vagy a digitális és közösségi marketingkommunikációs csatornákközül melyik a leghatékonyabb a kereskedelmi vagy áruházi marketingszempontjából, valamint, hogy a METRO Nagykereskedelem esetében melyik csatornaérvényesül a leginkább. A vállalat szervezeti kommunikációs elemzésének alapjáttöbb, a digitális marketingen dolgozó alkalmazottal készített mélyinterjúképezte, amelyek betekintést nyújtottak a vállalat történetébe, fejlődésébe, ésa szervezeti kultúrába. Dolgozatom ezen szakaszában feltártam, hogy milyenváltozások segítenék elő a még jobb vállalati kommunikációt, és mi volnaszükséges ehhez a változáshoz, a marketing osztály fókuszában. Szakdolgozatomvégén saját készítésű kvalitatív és kvantitatív felmérésekkel alátámasztottam,hogy marketingkommunikációs szempontból az online és az offline média egyaránthasznosnak bizonyul, továbbá, hogy a szervezeti kultúra fejlődése a vállalatonbelül ígéretes. Mindezek után, a szakirodalmak, a felmérések eredményének és avállalat ismeretének fényében megfogalmaztam javaslataim, mind amarketingkommunikációt, mind a vállalati kommunikációt tekintve.