A területi képviselők munkájának és a marketingkommunikációs mix kapcsolatának bemutatása a Boiron Hungária Kft. gyakorlatában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Laura
További közreműködők: Kopcsay Dr. László
Óbert Zita
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:gyógyszeripar
gyógyszermarketing
marketingkommunikáció
marketingkommunikációs mix
üzletkötői munka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47268
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatomat a gyógyszeripar bemutatásával kezdtem. A gyógyszeripar hazánk egyik legjövedelmezőbb ágazata, magas kutatás-fejlesztési ráfordításokkal és rendkívül magas exporthányaddal. Bemutattam a gyógyszerek csoportosítási lehetőségeit, valamint a gyógyszereket érintő szabályozásokat az Európai Uniós és hazai jogszabályi környezetet is figyelembe véve.Rámutattam, hogy a gyógyszeripari marketingkommunikáció rendkívül széleskörű, és a végfogyasztók mellett a szakmai partnerek, patikusok, orvosok látogatása egyaránt szükséges a vállalat sikeres működéséhez. Míg a patikai megrendelések közvetlenül hatnak egy gyógyszeripari vállalat árbevételére, addig az orvosok és egyéb szakmai partnerek ajánlásuk révén mozgatják a fogyasztói keresletet. A marketingkommunikációs mix megértéséhez előbb bemutattam a marketingkommunikációs eszközök csoportosítási lehetőségeit, majd a mix egyes elemeinek vizsgálatával és gyógyszeripari vonatkozásaival folytattam.A marketingkommunikációs mix megismerése után rátértem a Boiron Hungária Kft. bemutatására. A cég bemutatása után kitértem a területi képviselők munkájára, a munka vonzóságára, valamint bemutattam, milyen komplex lépések sorozatából áll az eladási folyamat.Mélyinterjús kutatásomban a cég területi képviselőivel vizsgáltam az egyes marketingkommunikációs mix elemek alkalmazhatóságát és hatékonyságát a patikai, orvosi és védőnői partnerek körében.