Etikus zöldkommunikáció és greenwashing Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Apró-Horpácsi Bernadett
Other Authors: Dicső Inez Viktória
Furcsa Dr. Laura
Format: Thesis
Kulcsszavak:CSR
etikus kommunikáció
greenwashing
zöldkommunikáció
zöldre mosás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47419
Description
Abstract:A fogyasztókkörében egyre inkább erősödő klímaszorongásra a cégek is igyekeznek reagálni. Felismerték, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékek és szolgáltatások értékesítésére, aminekhatására egyre elterjedtebb a greenwashing jelensége. A félrevezetőkommunikációs stratégiák miatt a valódi környezetbarát üzenetek nehezen érnekcélba, ami hosszútávon hátráltathatja a fenntartható fejlődést. Szakdolgozatomcélja bemutatni, hogyan kommunikálják a magyar vállalatok, vagy külföldimulticégek magyar leányvállalatai zöld üzeneteiket, milyen kommunikációstrükköket alkalmaznak, milyen hibákat követnek el, és rámutatok, hogyan lehetnemindezt etikusan, a fogyasztók megtévesztése nélkül végezni.