Mitől jó egy ország megítélése? Országmárka rangsorok és Magyarország ezekben elfoglalt helye

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ugrai Bálint
Other Authors: Csere Márton
Totth Dr. Gedeon
Format: Thesis
Kulcsszavak:21. század
alapelvek
beruházás gazdaságossága
országimázs
országismeret
Országmarketing
versenyképesség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47589
Description
Abstract:Németországa precizitás, Finnország a biztonság, Franciaország a szerelem és divat, USApedig a szabadság országa. Hogyan alakulnak ki ezek a megítélések azországokkal kapcsolatban? Vállalkozások sikerességének eléréshezelengedhetetlen eszköz a marketing. Ez az állítás akkor is igaz, havállalkozásoknál egy bonyolultabb rendszerről van szó: Az országokról.Azországmarketing, mint eszköz a gazdaság és a turizmus területén egyre nagyobbhangsúlyt kap az utóbbi években. Az országmarketing segíti a gazdaság növekedését,fejleszti az ország imázsát, vonzza a befektetőket, valamint támogatja aturizmust. Tehát a gazdaság és a turizmus alapvető eszköze, amely hozzájárul azországok a versenyképességének növeléséhez és az érdekeik képviseletében anemzetközi színtéren.Aszakdolgozatom célja, hogy bemutassam az országmarketing fogalmát ésfontosságát, valamint megvizsgáljam, hogy milyen tényezők befolyásolják azországmarketing sikerességét. A dolgozatomban áttekintem mi a különbség azországmarketing és országimázs között, valamint bemutatom azokat az eszközöketés módszereket, amelyekkel a nemzetek hatékonyságát lehet növelni. Elemeznifogom, összességében melyik áll az első helyen, illetve egyéni kategóriákbankik uralják az adott ágazatot, és Magyarország hogyan teljesít a világ többiországához hasonlítva.