Az influenszermarketing hatása a vásárlók döntéshozatalára

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Óvári Zsófia Zsuzsanna
Other Authors: Bocz Dr. Zsuzsanna
Miskolczi Tibor András
Format: Thesis
Kulcsszavak:döntéshozatal
e-marketing - elektronikus marketing
influenszermarketing
közösségi média
online értékesítés
online marketing
online reklám
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/47595
Description
Abstract:Atémámat úgy szerettem volna kiválasztani, hogy mind érdekes, aktuális és hozzámközel álló legyen. Úgy gondolom, hogy a korosztályomhoz közelebb áll aszemélyes és sokunknál már az üzleti online tér is, mint a szüleinkkorosztályához.Számomra az influenszerek és az influenszermarketing témája érdekesés egyben aktuális is mivel ez a módszer egyre inkább terjed a vállalkozásokonline terében. Az influenszerek szinte minden közösségi média felületentevékenykedő, hatalmas követőszámmal rendelkező hírességek, sportolók,színészek, celebek, vagy közszereplők, akik rendkívüli befolyással bírnak akövetőikre, rajongóikra. Az influenszermarketing pedig a hagyományos marketingtöbb eszközét használja, amelyek főleg online felületeken használatosak, azinfluenszerek csatornáin keresztül. Ezek az eszközök az influenszerek esetébenlehetnek például: rövid reklámok, termékbemutatók, kicsomagolós (haul) videók,Instagram posztok vagy sztorik, Facebook posztok, Youtube videók és mégrengeteg más módszer, melyeket egytől egyig valamely közösségi média felületenosztanak meg.Egyretöbb vállalat és márka választja az influenszermarketinget fő hirdetésimódszernek, mivel így lehet a lehető leggyorsabban és leghatékonyabbanmegszólítani a fogyasztókat. Erre rengeteg példát láthatunk az internetenpéldául sok youtuber jelenít meg a videók elején szponzorált tartalmúreklámokat, vagy éppen az egyre népszerűbb TikTok felületén megjelenő akárhirdetést tartalmazó, akár egy nagy követőszámmal bíró tiktokker egy terméket,egy szolgáltatást vagy egy helyszínt bemutató rövid videóban.Adolgozatom során megismerkedhetünk az influenszermarketinggel, azon belül azinfluenszerekkel, tevékenységeikkel, típusaikkal, becsült jövedelmükkel,valamint a fogyasztói szokásokkal és az azt befolyásoló tényezőkkel. Bemutatoma különböző közösségi média felületeket is és azok látogatottsági szintjét is.Ahogy az a szakdolgozat címéből már kiolvasható, külön figyelmet fordítok azinfluenszermarketing fogyasztói szokásokra mért hatásaira.