Változásmenedzsment a digitális szolgáltatások területén és benchmarking szemlélet nemzetközi viszonylatban a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Horesta Dávid
További közreműködők: Pálmainé Szájli Éva
Réthi Dr. Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:benchmarking
digitalizáció
e-közigazgatás
menedzsment
változásmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52240
Leíró adatok
Kivonat:Aszakdolgozat első részében a változásmenedzsment témakör lényeges elemeikerülnek bemutatásra. Az elméleti kutatás alapján és a gyakorlati elemzéseszközeivel bebizonyosodik, hogy a változások, változtatások és az innovációtudatos koordinálása biztonságot nyújthat és sikerre vezetheti a szervezettörekvéseit. A dolgozat rávilágít arra, hogy valamennyi piacgazdaságiszereplőnek idomulnia kell a megújuló környezethez, például a digitalizáció,illetve az elektronikus ügyintézés térhódításához is. Bizonyítást nyer, hogy asiker érdekében a változások irányítása a menedzsment egyik fő feladata, annakérdekében, hogy a folyamatok ne véletlenszerűen, váratlanul történjenek, hanemtudatos, kidolgozott stratégiák útján. A dolgozat másik kiemelt témaköre abenchmarking szemlélet és annak beazonosítása a hivatal tevékenységében. Az elemzésalátámasztja, hogy a magyar adóhatóság élen jár a partnerségiegyüttműködésekben, szakmai és fejlesztési kérdéskörök vonatkozásában is. Adokumentumban átfogóan megnyilvánulnak a közgazdaságtan, a menedzsment tárgykörés a közigazgatás összefüggései, mindemellett önálló következtetések,állásfoglalások, megoldási javaslatok és azok indoklása is kibontakozik. Adolgozat tartalmában és a zárófejezetben kiemelten megválaszolásra kerülnek akutatási kérdések. A dokumentum szellemiségét átjárja a szerző általelsajátított szakmai gyakorlat és tapasztalt.