A TikTok hatása az Y és Z generáció fogyasztási szokásaira

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Zelei Viktória Petra
Other Authors: Balázsné Dr Lendvai Marietta
Máthé Tímea
Format: Thesis
Kulcsszavak:digitalizáció
fogyasztói magatartás
közösségi média
Tiktok
Y generáció
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52415
Description
Abstract:Napjainkbana közösségi média oldalak szerepe megkérdőjelezhetetlen, melyek közül a 2023-asév egyik kiemelkedő szereplőjévé a TikTok vált. Dolgozatom célja, a TikTok,mint közösségi média oldal és innovatív marketingeszköz hatékonyságánakfelmérése, valamint a fogyasztói magatartásra és a vásárlói döntésekregyakorolt hatásának elemzése az Y és Z generáció tagjainak körében. A szekunderkutatás során áttekintem a 2023-as év meghatározó marketing trendjeit, illetverészletesebben foglalkozok a fogyasztói magatartással.Aprimer kutatásom során online kérdőíves megkérdezést alkalmaztam az Y és Zgeneráció tagjainak részvételével, mely során a médiafogyasztási szokásokatvizsgáltam a TikTok-ot illetően. Az így kapott eredményeket végül kiértékeltemés összevetettem a korábban elemzett szakirodalommal. A kutatásom végén mindenáltalam feltett kérdés megválaszolásra került, a kutatás eredményesenzárult.