Sport és üzlet kapcsolata, párhuzamainak elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Takács Viktor
További közreműködők: Maté Gazsi
Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:gazdasági kapcsolatok
készség(ek)
olimpia
sportgazdaságtan
sportmenedzsment
szponzorálás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52434
Leíró adatok
Kivonat:Mikor kiválasztottam a szakdolgozatomtémáját, számos érdekes lehetőséget fontolgattam. Végül az üzlet és sportterületét választottam, amely egy rendkívül széles és izgalmas témakör. Azelmúlt években a sport világa jelentős változásokon ment keresztül, amelyeket asportelmélet és -gyakorlat is követtek. A sport jelenségét és hatásait atársadalomra jobban megérteni kívánó sporttudomány területén számos kutatásjelenik meg. Az elméleti keretek és a gyakorlati megközelítés összekapcsolásaelengedhetetlen a teljeskörű megértéshez, ezért rendkívül fontosnak tartom asportelméleti keretek széleskörű vizsgálatát. A sport és globalizáció témaköre aztvizsgálja, hogy a sport hogyan alakítja és alakul a globális piacokon, éshogyan változtatja meg a sportolók, klubok és szervezetek működését. Aszabadidő- és látványsport témaköre a sportágak széles körét foglalja magába,amelyek kikapcsolódást, szórakozást és élményt nyújtanak a sportolni vágyókszámára. Ezzel szemben a látványsport inkább a nagyközönség figyelmérefókuszál, és a sportesemények látványosságát, show-elemeket hangsúlyozza. Itt kiemeltenfontosnak tartom, hogy a szabadidősport és a Látványsport különbségét átlátvaés a látványsportban rejlő nagyobb üzleti lehetőségére az olvasót rávilágítsam.Az üzleti szemléletű sportvizsgálataim célja asport gazdasági vonatkozásainak feltárása, beleértve a sport gazdaságihatásait, valamint az üzleti világ számára kínált lehetőségeket. A primerkutatásom melyben nyolc olimpikont interjúvoltattam számos kutatott kérdésemreválaszt kaptam, illetve mérvadó tanulságokat tudtam leszűrni. Az üzleti szféraés a sport közötti kölcsönösen előnyös kapcsolat építésének fontos elemei abefektetések, marketing, média és szponzoráció. A sport világa egyre fontosabbszerepet játszik a munkaerőpiacon, és számos cég alkalmaz sportesemények,edzések és versenyek szervezésével kapcsolatos szakembereket, valamint olyanmunkavállalókat, akik elkötelezettek a sport iránt. A sport nemcsak azegészségmegőrzés szempontjából fontos, hanem a sportolás során kialakultkészségek és tulajdonságok (mint például a csapatmunka, a kitartás, aversenyszellem és a fejlődés) hasznosak lehetnek a munkahelyen is.Az általam választotttéma, a sport és üzlet kapcsolódása, számos érdekfeszítő és fontos elemettartalmaz. A kutatásaim során felfedeztem, hogy a sport világának és az üzletiéletnek sok hasonlósága van, és számos készség és attitűd, amit a sportolók apályán sajátítanak el, ugyanúgy alkalmazható az üzleti világban is. Rájöttemarra is, hogy a sport nemcsak az egészségre és a kikapcsolódásra jó hatássalvan, hanem az üzleti élet számára is kiemelkedő lehetőségeket kínál. Így asport és az üzleti siker közötti kapcsolat sokkal szorosabb, mint amire elsőregondolnánk. Összességében, a kutatásaim során sikerült átfogó képet kapnomarról, hogy hogyan járul hozzá a sport a gazdasági fejlődéshez, milyenlehetőségeket kínál az üzleti világ számára valamint, hogy milyen pozitívhasonlóságok és tapasztalatok ültethetők át az egyik területről a másikra.