A Z-generáció dolgozói elégedettségének vizsgálata a Yettel Magyarország Zrt.-nél

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Till Marcell
Other Authors: Balázsné Dr Lendvai Marietta
Kücsukov Gabriella
Format: Thesis
Kulcsszavak:21. század
dolgozók elégedettségi vizsgálata
elégedettség
emberi erőforrás menedzsment
HR
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52489
Description
Abstract:Till Marcell vagyok, a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi ésSzámviteli karának emberi erőforrások szakos hallgatója. Szakdolgozatom címe aZ generáció dolgozói elégedettsége a Yettel Magyarország Zrt.-nél.AZ-generáció jelentős része ma már aktív munkavállalóként tevékenykedik, ésszámukra kiemelten fontos az elégedettség a munkájukkal kapcsolatban. Ebben azösszefüggésben a szakdolgozat célja az volt, hogy feltérképezze a Z-generációdolgozóinak elégedettségi tényezőit a Yettel Magyarország Zrt.-nél.Szakdolgozatomsorán bemutatom az Emberi erőforrás menedzsment főbb feladatait, illetve a dolgozóielégedettség HRM-en belül elfoglalt helyét.Emellett részletesen kitérek a dolgozói elégedettséget befolyásolótényezők különböző csoportjaira, illetve azok egyéni és szervezeti hatásaira.Akutatásomban a kvantitatív módszertant alkalmaztam, az adatokat pedig onlinekérdőíves felméréssel gyűjtöttem össze a vállalat dolgozói körében. A főcélom az volt, hogy megértsem, mi az, ami befolyásolja ezt a korosztályt azelégedettség terén, és hogyan lehet javítani a dolgozói elégedettséget. A kutatásom során a vállalat Z generációsdolgozóinak elégedettségi tényezőit vizsgáltam a munkahelyi környezettel, avezetési stílussal, a bérezéssel, a karrierlehetőségekkel és a munka-magánéletegyensúlyával kapcsolatban. Emellett feltártam az említett csoportok éstényezők fontossági sorrendjét. Ezek után megvizsgáltam az elégedettségitényezők változékonyságát, a munkában eltöltött évek szerint. Ezt a résztfontosnak érzem kiemelni, mert ezzel felvethetjük a dolgozói elégedettségfolyamatos vizsgálatának és monitorozásának fontosságát. Hiszen a tényezők,mint a szakdolgozatomban is kiderül, folyamatosan változhatnak és alakulhatnak.A kutatáseredményei és következtetései fontosok lehetnek a vállalat vezetése számára,hogy javítsák a Z-generációs dolgozók elégedettségét és megtartsák őket hosszútávon a vállalatnál.