Diákélet a kecskeméti KÖZ-tér/10 perc közösségi térben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Maros Mirella
További közreműködők: Farkas Dr. Julianna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ifjúság
ifjúságfejlesztés
közösségfejlesztés
közösségi tér
kulturális intézmény
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52862
Leíró adatok
Kivonat:A kecskeméti KÖZ-tér/10perc közösségi tér működését, programkínálatát mutatom be, kitérve a működtető intézményre és a Kecskeméti Gyermek- és Ifjúsági Önkormányzatra is. A kutatásban megfigyeltem egy eseményt melynek a társszervezője volt a közösségi tér, valamint ifjúságsegítőkkel és látogatókkal készítettem interjúkat.Célom tehát, hogy felkutassam a változások okait a látogatottságot illetően. Kiderítsem, hogy a megfelelő csatornán próbálja-e elérni a közösségi tér a fiatalokat és kielégítő leehetőségeket kínál-e, mely által az ifjúság nem csak szórakozni, de fejlődni is tud. Szeretném feltárni és megérteni a hely nehézségeit, ezekre potenciális megoldásokat találni, hogy a későbbiekben is hasznosítható fejlesztési javaslatokat kínálhassak. A kutatási kérdésekhez kapcsolódóan primer kutatást fogok alkalmazni, tehát saját magam fogom a szükséges adatokat begyűjteni. Ezen belül is a kvalitatív vizsgálati módszert találom megfelelőnek, hiszen a kérdések inkább minőséget vizsgálnak, mintsem mennyiséget. A felmérés során két adatgyűjtés is lesz. Alapmódszerként interjút fogok készíteni. Egy félig strukturált interjút Kósa András Csabával, aki nem csak a közösségi tér koordinátora, hanem a Hírös Agóra Kulturális Központ és egy másik közösségi tér munkájával is szorosan együttműködik, egy mélyinterjút a közösségi tér volt koordinátorával és 3 fiatalt pedig szintén mélyinterjúval, hiszen tőlük nem konkrét válaszokat szeretnék kapni inkább a véleményük és az észrevételeik érdekelnének. Ami a szakdolgozat tartalmi részét illeti, szükségesnek érzem a Hírös Agóra Kulturális Központ bemutatását és egy rövid összefoglalást általánosságban a kulturális központokról, hogy a fenntartó szervezetet is megismerjük. Ezután a közösségi terek jelentőségéről és ideális működéséről lehet majd olvasni, végül pedig kerekké téve a témakört a KÖZtér/10perc munkáját, működését és egy programját fogom részletezni a szakirodalmi részt ezzel bezárva. A következő részben ismertetni fogom a kutatási módszereket részletesebben, hogy a kutatás eredményét megfelelően tudjam reprezentálni. Ezt követően a kutatáskor szerzett adatok elemzését, kibontását lehet olvasni. Ez alapján konklúziót tudok állítani és javaslatokat készíteni, ami reményeim szerint hasznossá válhat majd a dolgozóknak is. A szakdolgozatom zárásaként pedig az egészet összefoglalom, kiemelve a kutatás tanulságait, korlátait, valamint a leginspirálóbb eredményeket.