A városi turizmus fejlődése Győrben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fülöp Győző Balázs
További közreműködők: Egedy Dr. Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kulturális turizmus
sportturizmus
turisztikai desztináció
turisztikai kereslet
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52971
Leíró adatok
Kivonat:Habár Győr, mint a hazai autóipar fellegvára él a köztudatban, azonban fel kell tenni a kérdést, hogy az Audi vagy a német autógyártás esetleg megroppanása esetén milyen lehetőségei lennének a Rába parti városnak arra, hogy a turizmusra támaszkodva tudja magát újrapozícionálni.A szakdolgozat azt a kérdést vizsgálja, hogy az elmúlt tíz évben milyen tendenciák érvényesülnek Győri turizmusában, és mely turizmusfajták jelentik a város turisztikai kínálatának meghatározó szegmensét. Továbbá mivel évek óta törekszik a városegy komplex városmenedzsment tevékenységa„Győrikum” imázs megteremtésére, így a dolgozat Győr elemző bemutatása során a turisztikai adottságok mellett kitekintést tesz az egyéb (városépítészeti, infrastrukturális, kulturális, történelmi, stb.) értékek vizsgálatának irányába is.A kutatási kérdések eredményes megválaszolása érdekében kétféle primer kutatási módszer került alkalmazásra, egyrészt egy elsősorban kvalitatív (minőségi) információkat nyújtó szakmai interjú, valamint egy 100 fő lakos megkérdezésén alapuló online kérdőíves kutatás formájában, mely utóbbi kvalitatív (minőségi) és kvantitatív (mennyiségi) adatok nyújtására egyaránt alkalmasnak bizonyult. A szekunder és primer adatgyűjtés során szerzett információk és adatok birtokában elkészítésre került továbbá Győr turisztikai SWOT analízise is.A szakdolgozat újszerű és egyben érdekfeszítő eredménye, hogy dacára az Audi győri jelenlétének, valamint a település iparváros jellegének, ma már nem a hivatásturizmus jelenti azt a turizmusfajtát, amely a városra jellemző három fő turizmusfajta közül a legnagyobb jelentőséggel bír.A kutatási eredmények alapján megállapítást nyert, hogy bár Győr turisztikai imázs építésében van még tennivaló, azonban ma már sikeresen tudja pozícionálni magát egy vendégszerető,fiatalos, a biztonságos, pezsgő kulturális élettel rendelkező, ám egyszersmind tiszta és csendes városként is. Dacára azonban a Rába közelségének, a „zöld nyitást”, és a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget még nem tudja hatásosan kommunikálni, képviselni. Éppen ezért a jövőben ennek kellene az egyik fő iránynak lenni nem csak a szűkebb értelemben vett turisztikai imázs, hanem a teljes – egyben nagyobb dimenziót is jelentő városi imázs – építésében is.