A „Z” generáció fogyasztói magatartásának elemzése utazási szokások alapján

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Brieska Flóra
További közreműködők: Jancsik András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
magatartásvizsgálat
utazás
utazási irodák
Z generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53040

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53040
005 20240220150525.0
008 240220suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Brieska Flóra 
245 1 2 |a A „Z” generáció fogyasztói magatartásának elemzése utazási szokások alapján  |c Brieska Flóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom elkészítése során fontosnak tartottam, hogy olyan témát válasszak, amely számomra érdekes, és amelyhez személyes szálak is fűznek. A témaválasztás alapja volt, hogy az utazásszervezés érdekel leginkább, így nem volt kérdés, hogy mire fog épülni a szakdolgozatom, hiszen fontos volt, hogy a szakdolgozat megírása során bővítsem az ismereteimet ebben a témakörben. A másik szempont a fogyasztói magatartás iránti érdeklődésem volt, hiszen gyermekkorom óta érdekel az emberek világa; milyen tényezők befolyásolják a vásárlói döntéseket? Mi a döntéshozatal alapja? Mi az utazási döntéshozatal folyamata? És mit jelent az utazási élmény a fogyasztók számára? Három hónapot töltöttem utazásszervező gyakornokként egy utazási irodában, ami lehetőséget adott arra, hogy tapasztalatot szerezzek és mély betekintést nyerjek egy utazási iroda felépítésébe és az utazásszervezési folyamatba. A kötelező gyakorlatnak a szakdolgozatom témájához való kapcsolódása különösen hasznos volt abban, hogy áttekintést kapjak a fogyasztói magatartásról és az utazási szokásokról a "Z generáció" alapján. Az idegenforgalmi szektor fontos ágazat, amely hozzájárul az emberek élményeihez, de jelentős gazdasági potenciállal is rendelkezik az ország számára. Az utazási irodák léte és forgalma nagyban függ attól, hogy az általuk nyújtott szolgáltatások vonzóak-e a Z generáció számára. Gyakornokként a fő feladatom volt az utazással kapcsolatos fogyasztói igények feltárása. Dolgozatomban azt is elemeztem, hogy milyen jellegűek az utazások, mely úti célokat részesítik előnyben a fogyasztók, mely fogyasztói csoportok kedvelik a tengerparti nyaralást és mely csoportok a városlátogatást. Kutatásomban vizsgáltam, az utazástervezési és döntéshozatali folyamatot, valamint azt, hogy a fogyasztók (Z generáció) milyen szálláshelyeket és szolgáltatásokat preferálnak az egyes desztinációkon. Az első felvetésem az volt, hogy az idősebb generáció a csoportos utazásokat, míg a fiatalabb generáció az egyéni utazásokat részesíti előnyben. Az utóbbi időben az online ügyintézés, vásárlás és utazásszervezés is egyre nagyobb teret hódít. Dolgozatomban azt vizsgáltam, hogy az emberek inkább személyesen végzik-e ezt, vagy az online tér kezd teljesen meghonosodni. Kutatásom végén egyértelmű választ adtam az utazási irodák szerepére a Z generáció életében. Végül, de nem utolsósorban a fogyasztók diszkrecionális jövedelmével és az utazással kapcsolatos kérdésekkel is foglalkoztam. 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a magatartásvizsgálat 
695 |a utazás 
695 |a utazási irodák 
695 |a Z generáció 
700 1 |a Jancsik András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53040/1/Szakdolgozat_Brieska%20Fl%C3%B3ra_2023.11.28.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53040/2/Szakdolgozat%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91%20Brieska%20Fl%C3%B3ra.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53040/3/Szakdolgozat_k%C3%A9rd%C3%A9sek%20BSc%20magyar_2023_Brieska.pdf  |z Dokumentum-elérés