Egy szórakoztatóiparban működő nagyvállalat finanszírozása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Aradi Viktória Ibolya
További közreműködők: Bognár Réka
Tóth Gitta
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:finanszírozás
jövedelmezőségi mutató(k)
nagyvállalat
szórakoztatóipar
vállalatfinanszírozás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53178
Leíró adatok
Kivonat:Az elmúlt években a magyar gazdaság és vállalati szektor komoly gazdasági átalakulásokon ment keresztül. A globális piaci trendek, az európai uniós tagság hatásai és a hazai gazdasági környezet változásai mind hatással voltak a magyar vállalatok pénzügyi szerkezetére.A szórakoztatóipar ma egy dinamikus és sokrétű szektor, amely televíziós és filmes produkciókat, zenei előadásokat, szórakoztató rendezvényeket, sporteseményeket, játékfejlesztést és más kreatív és szórakoztató tevékenységeket foglal magában. A nagyvállalatok ebben az iparágban szembesülnek azzal a kihívással, hogy finanszírozzák és működtessék a rendkívül költséges projekteket, így a bevételtermelés gyakran hosszú távú és rendkívül kockázatos folyamat lehet számukra.Ezen nagyvállalatok számos szolgáltatást és szórakoztató tartalmat kínálnak világszerte, miközben magas szintű kreativitást és innovációt követelnek meg. Ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak, és sikeresek legyenek, a vállalatoknak jelentős pénzügyi erőfeszítéseket kell tenniük a korszerű technológiák, minőségi produkciók és folyamatos tartalomfejlesztés megvalósítása érdekében. Ez pedig különböző pénzügyi kihívásokkal jár, mint például nagy beruházások előteremtése, hosszú távú projektfinanszírozás biztosítása, kockázatkezelés és a piaci változásokhoz való alkalmazkodás.A szakdolgozat célja, hogy megvizsgálja, hogyan finanszírozza az általam választott nagyvállalat tevékenységeit, beleértve a források beszerzését, beruházásokat, kockázatkezelést és a profitabilitást növelő stratégiákat. A kutatás során feltárja az iparág sajátosságait és azokat a tényezőket, amelyek hatással vannak a vállalat finanszírozási döntéseire.A második fejezet a vállalatfinanszírozásra fókuszál, definiálva, hogy mi is pontosan a vállalat, vállalkozó, majd a vállalatfinanszírozás. A vállalatfinanszírozás különböző lehetőségeit részletesen bemutatja, kiemelve azokat a finanszírozási eszközöket, amelyekkel a nagyvállalatok rendelkezhetnek a működésük fejlesztése és továbbfejlesztése érdekében.A harmadik fejezetben magyar cégek finanszírozási szerkezetére vonatkozó kutatási eredményeket ismertet, míg az utolsó fejezetben a választott cég pénzügyi helyzetét és finanszírozását részletezi pénzügyi mutatószámok segítségével. A szakdolgozat ezen keresztül célja, hogy átfogó képet nyújtson a nagyvállalatok pénzügyi kihívásairól és azok kezelési stratégiáiról a dinamikus és versenyorientált szórakoztatóiparban.