Változás menedzselése a kommunikáció tükrében A Samsonite Hungária Kft. kommunikációs stratégiájának elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bitz Péter
További közreműködők: Becker Boglárka
Faragóné Lepp Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belső kommunikáció fejlesztése
információáramlás
kommunikáció
szervezeti kommunikáció
változásmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53194

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53194
005 20240220174959.0
008 240220suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bitz Péter 
245 1 0 |a Változás menedzselése a kommunikáció tükrében  |b A Samsonite Hungária Kft. kommunikációs stratégiájának elemzése  |c Bitz Péter  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A vállalatok sikere szorosan összefügg a belső és külső kommunikációs folyamatok hatékonyságával. A Samsonite Hungária Kft. szekszárdi gyáregységének belső kommunikációs folyamatait vizsgáló kutatásom során különös figyelmet fordítottam a kommunikáció különböző aspektusaira, különösen a különböző szervezeti szintek közötti információcserére. A kutatás célja az volt, hogy feltárja, milyen hatással van a kommunikáció a vállalat belső folyamataira és a változások menedzselésére. Megállapítottam, hogy a cég jól működik, de a kommunikációs folyamatok fejlesztése segítheti a további hibák elkerülését és a hatékonyság növelését. Ezen felül a kutatás kitért arra is, hogyan befolyásolja a kommunikációs rendszer a szervezet alkalmazkodó képességét a változásokhoz. Fontos megállapítás volt, hogy a cég aktív lépéseket tesz a kommunikációs csatornák fejlesztése érdekében. A fizikai dolgozók számára televíziókat szereltek fel, hogy időben értesülhessenek a hírekről és információkról. A vezetői kommunikációs tréningek hosszú távú célja egy elkötelezett és együttműködő munkakörnyezet megteremtése. A kutatás során kiderült, hogy a megkérdezettek elégedettek a kommunikációs hálózat sűrűségével, azonban a kommunikáció minőségét és érthetőségét illetően eltérő vélemények születtek. Az e-mailek kevésbé népszerűek a fizikai munkavállalók körében, míg a televíziós tájékoztatás és a faliújságok nagyobb figyelmet kapnak. A vállalat vezetői az interjúk során hangsúlyozták az összes kommunikációs csatorna aktív használatának fontosságát a különböző területek és generációk közötti összhang érdekében. A kutatás eredményeként hat javaslatot fogalmaztam meg a kommunikációs folyamatok fejlesztése érdekében. Ezek között szerepel a napi szintű visszacsatolás, a generációs különbségek kezelése, az elköteleződés javítása, a vállalati tájékoztatók fejlesztése, érdemi meetingek szervezése, a bizalom erősítése és a visszacsatolás fontossága. Továbbá felvetettem az intranet hálózat fejlesztésének szükségességét is, amely további kutatás tárgyát képezheti a jövőben. 
695 |a belső kommunikáció fejlesztése 
695 |a információáramlás 
695 |a kommunikáció 
695 |a szervezeti kommunikáció 
695 |a változásmenedzsment 
700 1 |a Becker Boglárka  |e ths 
700 1 |a Faragóné Lepp Katalin  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53194/1/Bitz%20P%C3%A9ter%20Szakdolgozat%202023.12.05.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53194/2/Szakdolgozati%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53194/3/Bitz_P%C3%A9ter_szakdolg_b%C3%ADr%C3%A1lat_Becker_Bogl%C3%A1rka.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53194/4/Bitz%20P%C3%A9ter_b%C3%ADr%C3%A1lat_GM_FLK.pdf  |z Dokumentum-elérés